Lite nya idéer

Igår tränade vi hund igen. Helt otroligt hur fort tiden går när vi tränar, lite svårt att vara helt effektiv utan att stressa.

Spåret jag la till Grimm blev lite väl långt, hittar inte så bra i skogen runt Haninge så det blev som det blev :-) MEN vad gjorde det Grimm tutade och körde på värre var det med Stefan som har dragit på sig en förkylning och var högröd i ansiktet vid spårslutet. Efter en kort vila var det dags för Stefan att följa med Patrik & Zeya på spåret vilket oxå gick bra. Jag satt vid slutet som störning eftersom Zeya på tävling har gått över slutet och vindat in mottagaren fast igår gick det bra, keep up the good work Patrik!

Spårupptaget för Gunde gick bra och tror att det kan gå ännu bättre med Patriks tips, ska testa. Spåret som Patrik la gick i varierande terräng med många terrängbyten vilket jag ville ha. Gunde tyckte det var ett roligt men svårt spår och kämpade sig tappert igenom.

Stefan körde igenom hela lydnaden med Ingelas hjälp och nu gäller det att peta i detaljer inför planerade tävlingar. Krypet är det som behöver slipas mest sen han hade sin tänjining i ligamentet i armbågen så har inte det tränats så mycket MEN nu ska här filas :-).

Patrik & Zeya tränade inkallande med ställande och ibland så märker man hur nyttigt det är med dirigering för Zeya tjuvade fast det fick vi bukt på, ställande var jätte snyggt! Min ställbara tungapport har Patrik lånat och apportering börjar det bli stil på.

Jag & Gunde tränade lite framåtsändande vilket gick bra, däremot hade han problem med tung apporteringen eftersom Zeya hade kissat på appellplanen precis i närheten och det LUKTADE JÄTTE GOTT. Lyckades få till en okay tungapportering men långt ifrån hans bästa. Tränade lite stegförflyttningar och de gick bra fast Gunde har blivit lite rädd om tassarna i vänster förflyttningarna sen jag mitt klanta*sle råkade trampa på honom med mina grova kängor. Patrik hade en bra idé även där att vi kanske ska byta skor till lydnaden för det är skillnad om man råkar trampa på hunden med mjuka jympa skor mot grova kängor.

Självklart var vår älskade dotter med på träningen, tack Ingela för att du hjälpte till och passa henne när vi var ute på spåren. Jennifer somnade gott i bilen och sov ända till kl. 9 imorse, frisk luft gör gott.

De flesta helger framåt är inplanerade med MASSOR av hundaktiviteter och det ska bli kalas kul fast visst ser jag lite fram emot vintern och lugnet, blandad förtjusning!!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ville bara säga tusen tack för hjälpen i dag!!! Det blir liksom lättare när man får hjälp av någon som vet vad hon gör!!! Tack igen och ses snart i ringen eller i skogen!!! MVH Fanny (Daleos Qarma, hehe så du vet vem jag e!!!)

2007-08-26 @ 20:05:40
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0