Smått & gott

Ikväll är det dags för min kurs igen och hoppas att det är uppehåll inte för min egen skull utan för kursarna. Jag har full mundering när det gäller att hålla regnet på utsidan av mina kläder *ler*. Gunde är med på kursen och tycker det är jätte kul att agera provhund och vara snälla farbrorn "hehe". 

Igår hade vi elektrikern hemma som drog om lite jack och parabol uttag, hade tänkt att spåra men det hanns inte med. Man ska vara rädd om goda kontakter och vårda dem = guld värt!

Har anmält Grimm till Nyköping nu på söndag men jag kommer inte att åka eftersom han har 2 SKK cert och behöver nu ett SBK cert för att få titeln SUCH. Värdelös regel tycker jag eftersom det är samma domare som åker runt på både SBK & SKK utställningar. Visst är det kul att ställa men eftersom tiden är begränsad och jag har MASSOR med andra saker att göra så åker vi inte dit. Däremot så kommer jag att ställa honom på SKK's utställning i Stäket helgen efter för att hålla hans motivation upp så att han fortsätter tycka utställning är kul.

På fredags ska vi på kräftskiva med mammagruppen, ska bli jätte kul. Vi kommer att vara 14 vuxna och 7 st 1-åringar, ni kan inte tro hur kul & bra det går att träffas allihop. Nu är vi inte tyvärr de som är mest aktivia i gruppen eftersom vi satsar stor tid på hundarna men det är jätte kul när vi träffas.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0