VILKEN HELG!!!

Ibland känner jag mig som en duracell kanin!! Jag har lärt mig att gå ner i varv mellan alla aktiviteterna och det gör att jag laddar batterierna och orkar *ler*

Ställde klockan på 5 i lördags för att börja färden mot Askersund. Det gällde att smyga hemma för att inte väcka man och barn. Gunde blev JÄTTE ledsen när han inte fick följa med trots att jag erbjud honom min plats i sängen bredvid husse.

I en annan bil åkte Cilla m Meja, Eva m Asta och Jojo och vi hade kontakt under färden.

Utställningen började med att Gundes valp Consensas That's Me "Hector" blev BIR valp, välvisad av sin matte Lotta. *G*R*A*T*T*I*S*

Vi hade tur med vädret som var molnigt men precis när Grimm skulle äntra ringen så sprack det upp och solen kom fram. Det gjorde inget, Grimm sprang på med högt buret huvud och hade en helt annan utstrålning än han haft innan, jätte kul!! Dagens resultat blev CERT och 2:a BÄSTA HANE, jag är jätte nöjd. Ett stort TACK till Cilla för hjälpen och till supportrarna Eva & Jojo. Jojo gjorde även ett bra jobb och sprang in Cert med Asta och de kom 2:a i Bästa Tik.

Så till söndagen, då var det dags för lägrespår med Vizca i Botkyrka. Stefan hade jobbat på natten så jag tog med Jennifer och hon gick under beteckningen "vår maskot" av mig och Ingela *ler*. Även Gunde fick följa med, hade inte hjärta att lämna honom hemma en dag till. Jag har jobbet en hel del med Vizca i spåret och hon har haft lite olater som att markeringskissa på spårupptaget etc MIN BELÖNING kom igår, en klockren 10:a blev det YES YES. Vi missade en pinne i spåret men är jätte nöjd ändå. Budföringen nollade vi tyvärr, Vizca sprang ut nästan halvvägs och vände sen och galopperade in till mig. Efter det gick Ingelas vän Lasse ner och badade Vizca och hon kom tillbaka laddad med svansen i topp.

Så till lydnaden, (precis innan bajsade Jennifer så lägligt på sig men jag behöll huvudet kallt och visste att bytet kunde vänta till vi var klara, ett lydnadspass tar bara 6-8 minuter) Vi visste i det här läget att vi hade poäng på specialen för att bli uppflyttade men det stressade inte mig utan siktet var inställt på att göra mitt bästa. Lydnaden gick bra, Vizca kan bättre men jag är nöjd, slutsumman för dagen slutade på 491,75 poäng och en 4:e placering. GRATTIS Ingela till din fantastiska hund och ett bra jobb gjord på lydnaden. Nu är siktet inställt på utställningscerten och tror bestämt att damen kan kalla sig SUCH till hösten :-)

När tävlingen är över passar jag på att ta ut Gunde, varför inte köra på när ångan är uppe. Ingela drillade oss genom hela elitlydnadsprogrammet utom tung apportering för den har Patrik lånat och extra apporten var kvar hemma. Det blev lite extra störning av Jennifer som tultade runt på appellplanen och som pladdrade på sitt egna språk, gull unge. Gunde utförde momenten mycket bra och höll ihop trots att han hade sutit i bilen och laddat, mattes prins.

Jag var kanske inte den trevligaste och piggaste frun igår, inte heller hjälpte ett glas vin :-) så jag passade då på att bokföra lite åt mina kunder istället så tar jag igen det med min älskade make ikväll!

Detta blev ett långt inlägg efter en mycket aktiv helg.

Sen till lite ledsamheter och sorg, min mammas hund Greta dog igår eftermiddag, Hon skulle ha blivit 14 år i november vilket är en hög aktningsvärd ålder på en rottis. Jag beklagar det allra djupaste sorgen efter Er älskade Greta och vet att inga ord i världen kan lindra smärtan i hjärtat. Tiden läker såren och kvar bli alla fina minnen. Sov gott lilla Greta!!

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0