Vilken lååång träningskväll det blev igår!

Inte klokt vad tiden springer iväg när man har kul. Stefan och jag var inte hemma förräns efter midnatt :-O !

Det tar tid att få ut 5 spår och köra lydnad med lika många. Igår var det Patrik & Zeya, Ingela & Visca, Stefan & Grimm, jag & Gunde och Carina med nya stjärnskottet Ace. Vi var på nya marker runt Stockholm Södra så spårläggningen tog lite längre tid eftersom vi inte känner till markerna men gör det mer nu :-) .

Jennifer vår varmt älskade dotter är helt fantastisk att ha med sig, hon tultade runt och roade sig på appellplanen, Hon somnade gott i bilen när Stefan och jag var ute på spåren väl omhändertagen av de övriga i gruppen *T*A*C*K*. Som många vet hade vi inte lätt att få barn men det var värt allt och denna underbara lilla dam är det värdefullaste & fantstiska vi har, tätt efter följer förståss "G".

Patrik & Zeya har goda förutsättningar att bli uppflyttad inom kort, det visade de igår, vi håller alla tummar & tår att det går vägen på kommade tävling!!

Vizca har verkligen blivit kanon duktig i spåret, jag är JÄTTE nöjd och känner mig stolt över vad vi har presterat. Ingela har gjort ett toppen jobb med lydnaden och det ända som jag har lärt in är framförgåendet. Även vi har tävling i sikte och hoppas naturligtvis på en uppflyttning.

Stefan & Grimm blev bortlottade i Botkyrka *suck* Nästa tävling där vi vet att han kommer med är på Värmdö den 2 september och tror starkt på uppflyttning, de är de väl värda.

Så till mig & Gunde vi slipar på med elitmomenten och det går framåt, det är de små detaljerna som vi jobbar mkt på och har stor hjälp av Ingela. Patrik har varit kanon när det hjälpen med spetsviklarna, igår eftersom tiden sprang iväg så tog vi Gundes spår sist och i skymning. Snacka om att det gick undan i mörkret, Gunde tyckte det var super roligt och Patrik hade dessutom inte lagt ett lätt spår (vilket han aldrig gör *smile* ). På ett ställe fick jag lyft aner Gunde från ett berg, tur att jag är stark *smile*.

Nytillskottet i gruppen för dagen var Carina med Ace, Ace är en 5 månader gammal schäfer. Carina spårade med honom & det gick kanon bra. De hann även med lite allmänlydnad där farbror Gunde var störning och det gick superbt bra. Gunde och Ace fick innan störningen hälsa på varann och först tyckte Ace att Gunde var lite stor & läskig men Gunde visade sig från sin bästa sida för att visa Ace vilken trevlig farbror han är, lite väl trevlig enligt sin matte *hmm* . Ace följer Carina jätte fint och det har en kanon bra kontakt, ska bli spännande att följa ekipaget med siktet mot stjärnorna.

Må så gott alla glada!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0