Hundträning

I torsdags så träffades ett uppslupet entusiastiskt gäng och tränade hund och de var, jag & Gunde, Stefan & Grimm, Patrik & Zeya, Ingela & Vizca, Ronnie & Jösta och sist men även yngst Lotta & Hector. Riktigt trevligt och vi alla hjälpte varann.

Gunde och jag nötte på med rutan och det blir bättre och bättre. Jobbade även på att höja farten in & ut i vittringsapporteringen och en av gångerna så galopperade han både ut och in annars så var det bara galopp in men det börjar ta form :-) Så kom vi till fjärren, provade att få honom lugn efter 2 tempo moment och det gick inte alls bra ibörjan trots att jag var lugn. Skam den som ger sig heter det ju så jag fick till alla 6 förflyttningarna utan att han lät, dock med en liten förflyttning framåt. 

Ronnie & Jösta tränade linförighet och precision i svängar och halter. Även tandvisning och det märks att han är släkt med Gunde & Grimm, dregglet hägrade *ler*. Deras träning så jätte trevlig ut trots att de var lite ringrostiga *ler*.

Patrik & Zeya nötte på 2:ans moment inför kommande tävling i helgen. Märktes att Zeya inte har tränat så mkt på hårt underlag eller i garage med bilar nära för hon var inte sig riktigt lik MEN som vanligt såg det bra ut ändå. Lycka till i helgen nu Patrik, det kommer säkert att gå bra, vi håller tummarna!!

Stefan hade Grimm ute när vi andra tränade för att öva på att han skulle ligga kvar trots störning, vid vissa tillfällen fick Stefan slita, typ när apportbockar slängdes *ler* Grimm blev väldigt intresserad av Jösta, tror att han såg likheten med han själv, "kolla snyggingen" *asg*.

Ingela var inte riktigt kry så hon undrade om jag kunde träna Vizca och det gör jag så gärna, hon är en härlig tik att jobba med!! Vi tränade skall och har kommit så långt att hon kan skälla flera gånger på rad däremot att sitta ner och skälla fungerar inte än men vi är på god väg. Tränade även framåtsändade och delade upp momentet i galopp fram till gruppen några gånger för att sen träna på att gå sakta på "före" i spårlina så att jag kunde bromsa henne, gick kalas. Avslutade med tungapporten och nu tar hon 4 kg, jobbade på att hon skulle galoppera in med det var lite kämpigt tyckte hon & hon kämpade tappert *ler*

Lotta tränade lite på sidan av med Hector och drog nytta av störnigen som var runt omkring. Även med honom tränades tandvisning och eftersom vi var ett gäng så blev det många som kunde titta även honom i munnen, nyttigt! Lotta tränade även släppa övningar vilket inte var några problem alls. Avslutningsvis så busade jag & Hector med en tennisboll som jag sparkade på marken, fintade honom lite så jag fick frågan om jag var en fotbolls tjej.... man har ju lite dolda talanger .... *asg* Både Gunde, Grimm & Vizca älskar att leka fotbolls fint leken med en tennisboll. Hector tyckte det var så roligt att han kom snabbt tillbaka med den till mig när han hade fångat den och så böt vi mot gotta och så sparkade jag på den igen *ler*

Nu ska näsan tillbaks i siffrorna, må så gott!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0