Rapport från helgen

Så trist när Stefan har jobbat hela helgen, fre-sön 06-18 inte alls kul! Vad sysselsätter jag mig med då.....jo att ha en 17 mån dotter i huset och 2 rottweilers i sina bästa år så är det fullt ös.

Nu när det har fryst på ute så har jag passat på att STÄDA inte så roande men nödvändigt. Alltså har jag städat en del och passat på att ta en långpromenad i skogen varje dag SÅ SKÖNT *ler*. Gunde & Grimm är alltid lösa på promenaderana även fast skogarna är fulla av vilt, visst är de intresserade men så mkt mer blir det inte och det är min belöning efter en hel del nedlagt tid och det har det verkligen varit värt.

I lördags passade jag på att bokföra åt Rottweilerklubbens PR-shop som mor min har hand om, denna bokföringar har jag gjort varje år de senast 10 åren, självklart vill jag vara med att bidra med ett handtag i det ideella fast det har blivit mkt mindre nu sen Jennifer kom, tiden räcker liksom inte till även fast jag vill.

Så idag söndag när många av mina vänner var på Stora Stockholm så frågade jag min lilla syster om inte hon kunde komma över och passa Jennier medan hon sov middag som hon brukar göra i ca 2-3 tim. Systra mi ställde snällt upp *T*A*C*K* och jag kom ut i skogen och la varsitt spår till grabbarna, det kändes som balsam för själen att komma ut i skogen och spåra *skoj*.

Grimm har jag inte spårat med på länge och nu när han mår bra efter många skador etc så är han "back on track" vilket ös i skogen med fullt fokus, himla roligt. Märks att han brukar ha Stefan bakom i snöret som väger ca 20 kg mer än mig, jag fick bitvis springa fast jag höll hårt emot.

Så till min prins Gunde, nu verkar våra knutar var helt upplösta som vi hade tidigare i år och vi hade jätte kul i spåret, även tempot har han fått tillbaka *hurra*. Nu ska jag förvalta detta på bästa sätt till i vår så blir vi farliga!!

Jennifer vaknade 15 minuter innan jag kom hem så Jessika hade haft det lugnt och tittat på Tv/film med Jennifers kusin Joakim (sin son) som också var med. Vi åt en bit mat ihop och sen bakade Joakim och Jennifer pepparkakor, ja.....Jennifer var inte till så mkt hjälp utan åt mest av degen och slängde formarna upprepade gånger i golvet men Joakim som är så snäll & go med sin kusin plockade upp dem utan problem.

När Stefan kom hem var det dags för Jennifers badstund och är precis som sin pappa var som barn är hon helt vild i badet och dyker och ska klättra *ler*. Sen när badet är avklarat ska naglarna klippas så de är korta & fina till dagis, samma rutin varje söndag. Medans Stefan gav välling bäddade jag rent i hennes säng, efter tandborstningen blev det bums i säng. Vår nattning av Jennifer fungerar verkligen kanon, när  vällingen är uppdrucken och tänderna borstade så är det bara att stoppa henne i säng med gosedjur och många nappar, drar igång speldosan och sen kan vi lugnt lämna rummet, hon är riktigt trygg i sin säng och sover ca 11-12 tim per natt *love*.

Nu ska jag sätt mig i soffan och mysa lite med min älskade make.

Ha det riktigt bra och ta det lugnt fast julen snart är här!

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0