Träning och smuts

I torsdag var jag och Carina på Sthlm Södra och tränade, hur trevligt som helst, måste göras om snart igen!!

Gunde och jag tränade metallapportering för att få till ett snabbt gripande med tempo både in och ut, gick jätte bra. När det gäller vittringen så jobbar Gunde jätte bra men jag skulle vilja att han galopperar både in och ut istället för hans snabba trav för det blir alltid poäng neddrag. Jag peppade Gunde och han blev snabbare i både letet och tempot men jag fick inte upp honom i galopp. Vill vara lite försiktig så att jag inte får nått strul i valet av rätt apport, slippningen kommer att fortsätta. Det ser ut som Gunde travar ut väldigt koncentrerad för att välja apport och om han blir mer säker i momentet så kommer nog oxå farten att öka om jag tränar på rätt. Tränade även rutan och det fungerade kalas bra, det vi såg tydligt denna gång var att Gunde kollade in de fyra konerna för att hitta mitten, kul!! Sist men inte minst för vår del så körde vi fjärren som börjar ta form och denna gång mot slutet gjorde Gunde alla 6 förflyttningarna utan att låta HURRA!!! Det är väldigt viktigt att jag är lugn i detta moment, man vill ju gärna vara snabb i både röst och handtecken för att hjälpa hunden i förflyttningarna men för Gunde blir detta alldeles för mkt. Han börjar jobba socialt mot mig så hela jag måste tänka på både hur jag står, röst och handtecken allt måste vara lugnt och för mig är det svårt, kräver mkt MEN jag lyckades.

Så till Carina och Ace, han är en riktig liten pärla & jätte duktig, Ace lyssnar verkligen bra på Carina. Jag inte låta bli att dra på smilebanden när jag hostade & Ace tittade så smart på mig med....öhh uttryck precis som han aldrig hade hört någon hosta förut, lite bebis hjärna. Moment inlärningen tror jag kommer gå kanon bra, de har redan kommit långt med tanke på Ace unga ålder. Vi pratade även om att ha sin hund i rätt sinnesstämning inför momenten mkt med tanke på Gunde i fjärren. Ace ligger lite högt i drift och har lätt att gnälla så Carina & jag pratade om att belöna honom helt med godis för att inte dra upp honom på leksak och eftersom han slukar vad som helst så bör det fungera bra.

Kvällen slutade med att Grimm var lekfarbror till Ace, ja lekfarbror och lekfarbror, Ace sprang runt och försökte få igång honom men Grimm var mest lugn och nappade bara ett par gånger. Ace provade oxå att lägga tassen på Grimms rygg och då fick han snabbt se de 42 vita blänkade *ler* sen var det inge mer med det. Blir alldeles varm i hjärtat hur Grimm var mot Ace så cool & sund *love*.

Det värsta var hur smutsiga hundarna blev, gisses va biabäddarna i bilen var helt söliga. Dessa har nu fått sig en omgång av grönsåpa i duschen. Mina kläder var inte bättre både jacka & byxa var nytvättade men det var bara att tvätta dem igen. Tvättmaskinen får gå varm så här års, inte blev det mindre när jag hämtade Jennifer på dagis och fick se hennes overall och vantar, tvätta tvätta *ler*

Stora kramar till dig Carina som är en riktig vän!

Det var allt för denna gång, ska passa på att fortsätta adventspynta du när vår älskade dotter sover middag. Tråkigt är att Stefan jobbar hela helgen och det är inga dåliga pass 06-18, saknar hans närvaro *love*

Bye bye,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0