Att hitta formen

Det är mycket som ska fungera för att till slut få ihop helheten till tävling inte minst en själv.

Jag och Gunde håller på att slipa 3:ans moment och för att jag har varit splittrad med för mycket om kring som gjort mig ofokuserad och inkonsekvent har träning/tävling inte gått bra framåt.

Nu känns det som om jag har hittat formen, har skärpt mig efter sjukskrivning pga utbrändhet, graviditet, att vara små barnsförälder, nytt jobb och start av eget företag samt nu sist men inte minst inskolning på dagis med massor av sjukdom.

Eftersom Gunde är en guldklimp med massor av kapacitet som jag vill förvalta på bästa sätt så är det nu total fokus från min sida som gäller. Jag vet att vi kan nå både bruks- och lydnadschampionat och att det kommer att ligga massor med jobb och planering bakom. Planering är något som verkligen behövs för att få till kvalité lite generellt i vårt liv just nu, låter kanske trist att inte kunna vara mer spontan men för mig känns det ändå bra.

 I söndags tävlade vi i Haninge och på plats fanns även Stefan, Ingela, Patrik och Cilla, tack för supporten och alla snäll ord, de är guld värda!!!

Vill först och främst GRATULERA Patrik och Zeya till ännu ett 1:a pirs i klass 2 samt vinst, ni é så duktiga!!

Måste säga att tävling kändes riktigt bra fast vi inte nådde ända fram till ett 1:a pris i klass 3. Lite trist var att domaren var hård men men jag vet, domaren dömmer! Tyvärr fick vi bara en 5:a på fjärren för att Gunde lät (boffade/skällde) i de sista förflyttningarna fast det vi jobbat mest på är att han inte ska flytta sig framåt vilket fungerade jätte bra, han höll sig på stället *glad*.

Platsliggningen gick oxå bra att han låg still och tyst MEN naturligtvis blev han ivrig när jag kom tillbaka så han satt sig upp innan kommandot, alltså betyg 8.

Lätt metallen fick vi bara betyg 6,5 på, Gunde tycker det är lite otäck att ha i munnen, här ska vi dra upp honom, roligt roligt inte alls läskig utan super kul ska den bli *ler*

Rutan fungerade bra förutom att Gunde låg med rumpan på linjen och för det fick vi betyg 7, annars fungerade det jätte bra. Total summan blev 242 p och vi är på "G"!!

Ikväll är det hundträning igen och jag hoppas att stämningen infinner sig, känner att jag är lite hormonell idag, huga ligen men eftersom hundträning är så kul så kommer det nog att går bra ändå, bara att skärpa sig *ler*

På återhörande.

Ullis  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0