Förmånen att kunna träna dagtid

För att få ett flyt här i livet så gäller det att planera *ler* Stefan och jag har konstaterat att det är varken snällt eller fungerar att Jennifer följer med kvällstid och tränar hund nu under vintern i mörkret och kylan. Iofs har vi träffats redan kl. 17 förut men Jennifer behöver vara i säng vid 19-20 tiden och kunna varva ner ett tag hemma innan. Så vi har beslutat att börja träna på dagen, när Jennifer är på dagis, Stefan jobbar så att han är ledig på dagtid vardagar och jag kan lägga upp min arbetsdag lite som jag vill, är verkligen toppen!

Idag var första gången som vi tränade en vardag i dagsljus såå härligt. Vi som tränade var Stefan m Grimm, jag & Gunde, Ingela m Vizca och Lotta m Hector. Det gick jätte bra för oss alla och kändes stimulerande. (Vi saknade dig Patrik!!!) För min del har jag tragglat på med fjärrdirigeringen där Gunde har lätt för att skälla i de olika förflyttningarna utöver detta fungerar momentet bra, han håller sin position. Stefan & Ingela studerade oss noga för att se varför han gasar upp sig och tycker momentet är så himla kul att han måste skälla på mig. Den troliga lösningen är hur jag står/kroppshållning, position och mitt tonläge, nu ska här tränas *ler*.

Stefan har lyckats med bedriften att Grimm tycker sin belöningen är att få göra ett moment till med sin husse. Grimm har varit för het sista tiden så Stefan har börjat träna mer lugnt och finslipar. Lottas kommentar var när hon såg ekipaget "vad glad Grimm ser ut när han tränar med Stefan", det ser riktigt trevligt ut!

Ingela och Vizca tränar på med framåtsändadet och Vizca är så söt när hon inte riktigt förstår varför hon ska hålla sig ca 10-15 meter framför Ingela, vill helst gå fot hela tiden men det börjar ta form bara fortsätta att träna på. Skallet är också på gång, än så länge fungerar det bäst när hon är uppbunden. Så till tungen, den är lite otäck att bära, idag gasade vi upp henne på kampstocken som belöning när hon hämtade tungen och precis som på sin fästman Gunde fungerade det kanon!!! Ibland är de förlika dessa två *ler*

Lotta & Hector tränade följsamhet med störning när vi andra tränade och även apportering. Lotta & jag pratade även om spår och apporternas betydelse i spåret. Ingela och jag har pratat lite löst om vi skulle få ihop en dag när vi ska ut & spåra med våra "barn".

Visst kommer vi även att träna på kvällen, det har vi löst genom att Jennifer kommer att sova över hos farmor en kväll i månaden och då kan vi träna hund kvällen lång och Jennifer är i trygga händer och blir lite extra bortskämd *love*.

Jennifer verkar ha blivit lika hundfrälst som jag, när hon får syn på en hund så skinner hela hon upp och ropar vovvo vovvo, efter orden mamma och pappa så blev det vovvo, stackars barn *ler*. Hon är verkligen helt fanstastisk vår lilla tös och börjar bli stora damen *LOVE*

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0