Tiden springer förbi

Då är jag på benen igen efter andra gången med magsjuka. Stackars Jennifer har inte varit annat än sjuk sen hon började på dagis, det är bara 2 barn som har varit hemma mer än hon. Sjuk turordningen hemma har varit, först Jennifer, sen jag och sist Stefan, som tur är har ingen av oss haft kulmen av något samtidigt peppar peppar!

Var och tränade hund igår och det kändes så himla bra. Är SÅÅ glad att ha Ingela och Patrik som träningskompisar. Tyvärr kunde inte Stefan vara med för hans mage var inte i balans så jag tränade några moment med Grimm fast det går inte alls lika bra med mig.

Träningen med Gunde flöt på jätte bra, känns om jag nu har hittat formen på träningen. Det har inte varit lätt att hitta Gundes "knappar", behöver ha en tumme i ögat på honom så att säga annars tar han egna utsvängningar som inte är i enlighet med mig *ler*. Nu gäller det bara för mig att försöka hålla i detta så blir vi farliga under nästa år *big smile*.

Ingela & Vizca tränar på med högremomenten för en planerad start i vår och det går jätte bra, kul! Patrik & Zeya tränade på lydnadsklass 2 moment för att slipa på dem innan tävling, LP2 har de redan. Vi försökte peppa honom att satsa vidare till klass 3 nu under vintern men intresset var inte stort *ler* men övertalningen kommer att forsätta *big smile*.

Spårträningen är nått vi ska försöka hålla igång hela vintern om det inte kommer metervis med snö, vill vara förbered till våren!

Nu ska jag åter med näsan i mina siffror, tänk att det kan vara så kul, ja inte så kul som hund förståss *ler*

Tjingeling,

Ullis

Ps. Glöm inte att ta hand om varandra nu när mörkret är här, tänd ljus och njut av samvaron Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0