2:a hela elittävlingen avklarad

I helgen av gjordes Rottweiler SM i Kind, Gunde och jag var med och deltog. Vi kände oss som rockies eftersom detta bara var vår 2:a hela elittävling. Målet med tävlingen var att komma runt spåret eftersom vi inte har gjort det på 2 tävlingar innan, vi har haft alla pinnar men inte hunnit på tiden.

Vi har haft problem med spåret sen jag fick tips om att ändra lite strategi på Gunde vilket blev en katastrof. Så här i efterhand så kommer jag ALDRIG IGEN att ändra ett fungerade koncept oavsett om personen ifråga har mer erfarenhet än jag. 

Spårupptagen gick kanon 10/10 även tiden vi gick runt på var JÄTTE BRA 25 minuter, alltså 10 minuter tillgodo och då fick han gotta vid varje pinne och vatten lite då och då. Tyvärr missade vi 3 pinnar och det är väldigt många poäng som försvann där hela 63. Fast vinsten var att Gunde tyckte det var jätte kul och bara öste på, träningen har gett resultat.

Uppletande började jätte bra med 2 fina skick sen blev Gunde trött och motivationen blev låg och han hittade inga fler utan passade på att kissa i rutan oxå och inte bara en gång hmmmmm. Nu skall motivationen dras upp så att han orkar fast vi åkt långt, sovit dåligt borta och gått ett elitspår, planeringen är i full gång :-) .

Lydnaden var dagen efter och då var Gunde i form, vi började med ett bra fritt följ, apporteringen både tung och lättmetall fick vi applåder för. Nollor fick vi på krypet som är Gundes parad gren, jag skulle gjort som Patrik gjorde på Zeya att han blötte både hennes mage och rumpa men tänkte inte på det eftersom jag var andra hund ut och den innan dessutom bröt fast nu vet jag det till nästa gång om planerna är lika våta. 2:a nollan var på hoppet, fattade ingenting Gunde satte sig inte och ville sen hoppa tillbaka förtidigt, domaren sa att jag pratade bort poängen men en 5:a eller 0:a när vi inte hade chans på cert gjorde inget. Jag har inte alla mina resultat för jag åkte hem tidigare innan prisutdelningen som jag tyckte var alldeles för sent på söndagen. De borde ha delta upp IPO't så att avslutningen kunde varit när lydnaden var avslutad.

Jag kom hem i tid och kunde hämta vår älskade dotter hos farmor eftersom Stefan hade jobbat hela helgen 07-19. Längtan efter Jennifer var enorm och fast jag var jätte trött efter ca 46 mil i bilen så fanns det ork att leka och mysa med henne tiden fram till lägg dags vid 20.30. Stefan kom hem straxt innan 20.00 och både Jennifer och jag blev glada över att se honom så det blev pusskalas *ler*

Massor av inspiration fick jag av helgen och planeringen är i full gång hur vi ska få allt att klaffa bättre. Det ända jag verkligen har ont om är TID, jag skulle vilja träna mer hund och få allt annat att fungera så som VARA EN NÄRVARANDE MOR, ÖDMJUK HUSTRU, JOBB + EGET FÖRETAG, HUS & TOMT, TRÄFFA VÄNNER M.M. Tankarna går till singlar som bor i lägenhet, de måste verkligen ha hur mycket tid som helst FAST jag skulle ALDRIG vilja byta!!

Jo...total poängen var inget att skryta med, vi blev godkända och hamnade på 13 plats av 20 startande.

Må så gott,

Ullis



 

Kommentarer
Postat av: Jessica o Reija

Haha, skrattar åt ditt inlägg om singlar som bor i lägenhet.. Känner mig något träffad.. ;-)
Tänkte bara in o gratta till en väl genomförd tävling!! Ni var jätteduktiga!! Lydnaden var en fröjd att se, såg så himla trevligt ut och Gunde var pigg o glad. Skitkul att se.. :-)
Får höras ang träning..
Kramisar från mig o Reijsan

2007-09-11 @ 12:31:57
URL: http://hem.bredband.net/b485884
Postat av: Anna & Nelly

Det är bara på´t igen!
Ha det gott // Anna & Nelly

2007-09-11 @ 12:47:09
URL: http://www.foggensnelly.com
Postat av: Annelie

skrev ett inlägg som försvann så jag försöker igen.
Om jag hann med hälften av det du gör skulle jag vara överlycklig (även fast jag bor i lgh så är tiden knapp ;))
Lycka till nu på kommande elittävlingar, nästa gång sitter certet hoppas vi!
kram
Annelie m Tigra

2007-09-11 @ 22:03:15
URL: http://www.tigra.se
Postat av: Ullis

Tack för Era inlägg!!
Jessica, jag blir så glad över dina muntra och stöttande tillrop vid lydnaden, det värmer. Vi hörs om träningen, ska blir jätte kul.

2007-09-12 @ 18:03:00
Postat av: Ullis

Jo glömde att nämna att mina tävlingsnerver nog spökade lite ändå *ler*. Jag brukar alltid kommendera Gunde mjukt på krypet men på tävlingen tog jag i med bestämd röst "KRYP". Inte på att han inte ville krypa och undrade vad som var fel stackarn fast det är bara att ta lärdom till nästa gång. Tänk vad man lär sig hela tiden och det är väl det som är tjusningen att man aldrig blir fullärd.
Tjingeling!

2007-09-14 @ 10:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0