2:a med CK och 3:a Bästa Hane

SÅÅ nära men nära skjuter ingen hare har någon vis sagt. I helgen var vi i Tranås för att försöka knipa det sista certet så Grimm kunde titulera sig SUCH men så blev inte fallet.

Vi har jobbat på att Grimm ska tycka utställning är roligt och gisses så han sprang i Tranås, det liksom slog över SUCK. Tur att han är snäll när han bokstavligen släppade runt mig i ringen grävandes fram. Jag fick inte heller honom att stå bra, trots detta så placerade han sig 2:a med CK i en konkurens av 6 st brukshanar. Vädret var urselt med regn och springa i kängor, regnbyxor och jacka var ingen hit, jag flåsade som en bälg *ler*. Nu på promenaderna tränar vi både att stå fint och att springa civiliserat *ler*. Gunde får träna han med eftersom jag inte ställer honom så ofta så att han inte glömmer hur man visar upp sig väl.

Med på resan var även Gundes fästmö Vizca och även hon placerade sig som Grimm, 2:a med CK och 3:a bästa tik så det blev ingen Champion med hem i bilen utan båda får fortsätta jaga vidare på det sista certet. Tack Ingela för en trevlig resa.

Slutet på vår resa blev IKEA Skärholmen och det kommer jag sent att glömma. De stängde visst kl 18.00 på söndagar men det tänkte inte jag på. Jag behövde både byta och köpa nytt till Jennifers rum och med lite fräckhet kan man komma långt. Jag bokstavligen sprang i på IKEA med Ingela i hälarna och jag visste exakt vad jag behövde. Tyvärr han jag inte upp till övre våningarna utan blev stoppad mitt i farten av en tjej i personalen som sen inte släppte mig ursikte ifall jag skulle ta sats igen *asg*. Fick inte med mig allt denna gång men det mest nödvändiga så att Jennifers rum ÄNTLIGEN kan bli helt klart. Hon har även fått en egen tv fotölj som hon tycker jätte mycket om.

Dagens resa började vid 06.30 och slutade vid 19.30, OM jag var trött.......JAPP. Stefan var inte mindre trött han eftersom Jennifer hade feber och förkylning och inte kunde vara hos mormor så var hon kvar hemma med Stefan som jobbat natt. Allt går och det är tur att Stefan och jag har ett stabilt förhållande med många år på nacken. Älskar dig Stefan du är fantastisk på många sätt PUSS & KRAM.

Må gott alla glada och glöm inte att tänka positivt, det gör en gott!!

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0