***CERTPOÄNG***

Gisses vilken härlig känsla som jag hade igår på elittävlingen i Katrineholm. Dagen började med att klockan ringde 04.00 och eftersom Stefan jobbade hela helgen så var Jennifer hos farmor & farfar ett himla planerande *ler*. Jag tog en dusch så jag vaknade ordentligt, bryggde kaffe och gjorde smörgås att ta med, vid 04.30 vaknade Stefan för att göra sig i ordning till jobbet, inte ofta vi ses så tidigt, färden mot Katrineholm började vid 04.45. Kan säga att det inte var många bilar som jag mötte på vägen, några dök upp i Flen och då hade klockan passerat 6, var framme på klubben på lite mindre än 2 timmar och resan gick bra.

På plats anmälde jag mig och sen fick hundarna mat och rastning, vid lottningen ropades jag upp sist och de hade sparat spiken åt mig, alltså nr 1 men det gjorde inget. Startnumren var uppdelade på 1-10 och 11-15, 1-10 började med platsliggning för sen ut till spåren, 11-15 började även de med platsliggning och sen lydnad. Tro det eller ej men en schäfer i min grupp gick upp på platsen och fram till en annan hund iofs i vänligt syfte men ivarje fall, så det blev omläggning, Gunde fick 9,5 på platsen för att han ändrade ställning.

Spårmarkerna var fina och Gunde gjorde ett suveränt upptag, det var som ur skolboken, jag höll verkligen längst ut i linan när jag passerade rutkanten och trodde att nu ropar de tillbaka oss men icke sa nicke, Gunde var på rätt "spår" *ler*. Efter förra årets dipp i Gundes spårmotivation så syntes nu inget av det och jag är oerhört tacksam till Lena Wall för alla tips *kram*. Vi gick runt spåret med alla pinnar i ett behagligt tempo på 24 minuter men mitt flås måste jag jobba upp låter som en bälg *ler*. Bara efter spåret kände jag den härliga känslan i kroppen och var så nöjd så nöjd!

Lydnaden började bra med fria följet och fick kommentarer som "vilken kontakt" *glad* sen kommer vi till alla dk som måste jobbas bort och de kommer att försvinna när Gunde blir mer säker i momenten och på mig. Vi fick ihop 218 och då förstod jag att vi hade chans på certpoäng, 290 från spåret och nu 218 = 508 p. Jag har fått massor med tips på uppletandet av både Lena Wall och nu sista tiden från Pyret, Britt-Marie Wilhelmsson och har jobbat upp Gundes motivation. Uppletet gick toppen, 4 skick och 4 föremål och betyg 9, fick avdrag på lite tugg och tempot, nu brände tårarna bakom ögonlocken och den känslan som spirade i kroppen var helt fantastisk.

Dagen slutade på 562 poäng och ENDAST 7 poäng från CERTET, vi kom på 4:e plats av 15 startande och domarna av oss lyckönskningar, alltid roligt att höra!

Tack till Er alla, "ni vet vilka ni är", som har stötta mig, hjälpt oss på vägen och funnit vid min sida när jag slitit mitt hår för att få allt att gå ihop *KRAM I MASSOR*.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0