Första spåret i värmen

Har idag lagt spår till både Gunde och Grimm, det gick bra men det märktes att de är tagna av årets första värme och att de dessutom spårade mitt på dagen vid 11-12 tiden.

Trixade lite med Gundes spår och la en spetsvinkel ute på en äng, först så ångade han på och trodde att jag gått rakt över ängen istället för precis innan övergången  till skog hade gjort en spetsvinkel *he he* . Man ska inte ha några förutfattade meningar inte ens som hund! Men han löste det bra och tutade på i spåret fast tempot var något lägre, känns som om han är spårsäker igen, himla skönt.

Så till Grimm, han är lite klurig i spåret och ska försöka se om både Stefan och jag kan hjälpas åt att spåra mycket med honom så han får upp en bra spårkondition och rutin, det behövs. Grimms motto är lite fort och fel, känns som om han chansar ibland, behöver få honom i rätt sinnesstämning.

Lite om mig själv då.............är nu nere i vikt precis under det jag vägde innan jag blev gravid och ska försöka se till om jag kan gå ner 2-3 kg till som är min målvikt. Det märks att jag orkar mkt mer när extra kilona är bort men jag har inte stressat för att gå ner sen Jennifer kom utan det ha fått ta sin tid och succesivt har det gått åt rätt håll. Det finns ett par byxor i garderoben som jag gärna vill komma i igen och även mina skinnbyxor som jag inte har använt på ÅR, det var iofs lite tajta även då *fniss*

Må så gott så ska jag försöka göra lite annan nytta idag.

Tjingeling,

Ullis



Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin :o)

HEEEJ!!!

Sitter här och surfar runt lite, så blev jag lite sugen på att kolla på hundbilder.. blir glad av det *hi hi* så kom jag bara på att jag kunde googla på ditt namn, och den ena ledde till det andra. Så nu är jag här och skriver några rader till dig. Kul att läsa din blogg, hörru!! Du har verkligen fullt upp med doggarna! Hur står det till med er i övrigt då? Lillan växer på kan jag tänka mig. Skulle va så himla kul att se na snart. Tänker på dig och hoppas att ni har det bra. Tusen kramar Pernilla

2008-04-24 @ 21:50:48
Postat av: Ullis

Åhhhh va kul att du kikar in här!!!!! Allt är bara bra med oss och många saker som ska hinnas med *ler* Du är i mina tankar och jag tycker det är synd att vi syns så sällan.

Bamse varma kramar från oss alla & slirrisar från "G"rabbarna.

2008-04-25 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0