Godkänd Elitspår

I lördags morse klev jag upp kl 04.00 för att göra mig i ordning och styra kosan mot elitspåret i Söderköping, Stefan som jobbat extra den natten kom hem straxt efter 4, trevligt med sällskap av sin älskade man så tidigt i ottan.

Färden till Söderköping gick bra fast jag var trött och det tog ca 2 timmar. Vi drog startnummer 10 av 12 startande och det blev en lång väntan till det var dags för spåret, lite trist. Gunde tog bakspår och hade det tungt i spåret, tror det kan vara vårens värme, vi hade tapp 3 gånger som han löste men det blev 2 pinnar bort. Sista biten fick vi springa för att hinna på tiden, först tyckte Gunde jag var lite konstig och blev låg när jag manade på honom men sen förstod han och började spåra i högre tempo med motivation och vi hann med 4 minuter tillgodo *pust*. slutet gott, trots att vi missade 75 poäng på spåret! 3 av min medtävlande kom inte runt spåren, 2 av dem hittade inte spåret på upptaget och den 3:e hade inte tiden, endast 2 av oss andra hade 10/10 så det verkade vara en tuff dag i skogen.

Sen var det dags för upplet, i närheten fanns en sjö så jag passade på att bada Gunde innan och det tillsammans med min omläggning av träning sista tiden resulterade i betyg 9,5 *hurra* Förra tävlingen hade vi betyg 9 så jag kommer att fortsätta träna i samma anda.

Efter lunchen vid 12 var det dags för platsliggning och Gunde får för sig att sätta sig upp så fort vi nått gömstället, han satt dock helt still och tyst men vilken grej att helt plötsligt sätta sig upp *öhhh*, betyg 8.

Lydnaden gjorde vi inte förrän vid 14-tiden, och vissa saker blir bättre och går åt rätt håll men jag saknade tempot idag och så finns dubbelkommandona kvar på inkallandet, Gunde kämpade på och ställde upp så det är bara att slipa vidare. Dagens totala poängsumma blev 495 och godkänd, placeringen blev 7 av 12.

Känner mig positiv och tror starkt på att vi kan nå vårt mål som Cert mycket tack vare delandet av tankar och idéer med Ingela och Carina *tack kära vänner*!

På vägen hem hämtade jag Jennifer som hade sovit hos mamma och Igge, det märktes på hela henne att hon haft det bra och hade fått smaka årets första jordgubbar som hon åt i mängder. När vi kom hem hade Stefan fixat en brakmiddag med grillad fläskfilé, klyftpotatis, bearnaise, vitlöksbröd och en smarrig sallad. Jag och Jennifer satt oss till dukat bord och bara njöt *love*. Resten av kvällen var i samma tecken tills jag somnade i soffan som en stock och Stefan ledde mig in i sängen helt groggy. Typiskt är i söndags morse att Jennifer vaknade som en lärka straxt efter kl. 6 *huga*, lite skillnad mot i måndagsmorse när det är dags för dagis när hon vaknade vid 7.30. Söndagen tog vi det "lugnt hemma" och pysslade på tomten och Stefan fick igång sin nya dator och kunde få in sin gamla hårddisk så det är inte mkt information som är borta. När jag tar det "lungt" hemma så innebar det igår att jag lassade ett halvt släp med stenbumlingar som vi ska frakt bort från tomten. Trodde först att det bara behövdes en vända men ser nu att vi kommer behöva åka minst 2 ggr *slit o släp*.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0