Ödets ironi

I förra blogg inlägget skrev jag att vi håller på att göra tomten mer barnvänlig och vad händer då i fredags!! Jo Jennifer välter med 3-hjulingen och slår i tänderna i plattorna och blodet sprutade *cry* Efter samtal med sjukvårdsrådgivningen åkte vi till Nacka Närakut men där tar de inte hand om tandskador och det borde sjukvårdsrådgivningen vetat tycker jag, från Nacka Närakut blev vi hänvisade till St Eriks och tandakuten. Jennifer hade tur i oturen så ena framtanden och den bredvid hade fått sig en törn och åkt lite in och upp, hon klarade sig från fläckläpp för hon hade nappen i munnen. Troligtvis är inte tänderna bakom skadade men det vet vi först när de kommer ut, hon får nu pencilin 3 gånger per dag och naturligtvis fungerar inte det helt smärtfritt för personalen på dagis får inte ge henne dosen som hon behöver mitt på dagen pga allergirisk för de andra barnen *suck* alltid ska det vara nått!! Det fullt ös på Jennifer igen och hon mår bra förutom att hon är öm i tänderna så det blir inge knäckebröd eller morötter på ett tag, hon är verkligen en aktiv glad tjej med ett bestämt humör, känns det igen *asg*

Vill passa på att även här *T*A*C*K*A* Patrik för din hjälp med Jennifer i lördags, otroligt snällt och schysst av dig. Du vet att vår dörr står öppen för dig, låt oss bara veta i förväg så är middagen serverad med ett elitspår till förrätt *ler*!

På hundfronten har jag svårt att hitta toppformen men skam den som ger sig är temat jag kör på. Stefans hundträning har tyvärr legat lågt för han har jobbat en massa extra så tid och ork har inte funnits att träna Grimm, jag har därför tränat lite med honom istället. Imorgon däremot ska vi träna och jag ser verkligen fram emot det och känner mig laddad!

Igår hade jag en abmitiös dag, vaknade vid 7 och satt på kaffe för att jobba lite innan Jennifer vaknade, När frukosten var avklarade gick vi på en promenad som jag mätte upp på jogg.se att den var över 6 km lång. Jennifer och jag tittade på blåsippor, tussilago & fåglar, Gunde & Grimm hjälpte till på sitt vis och trampade, kissade och bajsade på blommorna och ville jaga iväg fåglarna när sa till Jennifer "titta titta fåglarna". Det blev lite tungt att gå delar av promenaden med barnvagn, tröjan var helt sjöblöt  när jag kom hem, bränna bränna fett *ler*. Jennifer ville gunga när vi kom hem vilket vi gjorde och hon tjöt av skratt. Efter lunchen sov Jennifer middag, jag tvättade några av gardingerna i vardagsrummet och gjorde rent våra up lights lampor i vardagsrummet, gisses va dammiga de var, usch! Jobbade några timmar innan det var dags att väcka Jennifer som sov som en stock. Började laga middag inget avancerat men det blev mkt gott, köttfärssås med spagetti. Jennifer badade innan lägg dags och när hon väl var i säng så satt jag & jobbade några timmar till innan jag gjorde kväll i soffan med Stefan 1 timme innan det var dags att krypa till kojs. Så var den dagen till ända *big smile*

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0