Släkten är värst *blink* men BÄST!

Jag är så otroligt glad över att ha en släkt som ställer upp och tar hand om Jennifer när det kör ihop sig med jobb och/eller hundaktiviteter. Jennifer har genom detta fått en jätte fin kontakt med både farmor & farfar och mormor & Igge och trivs som fisken i vattnet hos dem, det är guldvärt! Även min lilla syster har kommit över vid flera tillfällen när Stefan jobbat och passat Jennifer när hon sovit middag vilket hon gör i 2-3 timmar så jag kan gå ut i skogen och antingen träna eller bara ta en långpromis.

Nu är båda bilarna reparerade och tusentals kronor fattigare *cry*, det blir att jobba extra för att få allt att gå ihop *suck*.

Har fått lägga om lite strategi i mitt hundtränande, Gunde kan själva momenten men håller inte koncentrationen så att han kommer av sig i vissa moment när de startar. Det roliga och utmanande i hundträningen och även det jobbiga är att det uppstår nya problem när man löst de gamla, det går inte att bara "tuffa" på *ler*. Vi har ett gäng med tävlingar planerade framåt och får se om vi kommer med på något elitspår. Vill tacka Carina, Linda och Ingela för träningshjälpen igår samt Cilla för all feedback, *T*A*C*K*.

Hemma håller vi på att planera lite på tomten och har sågat ner massor med sly och fyllt 2 släpkärror med ris som min pappa och lilla syster med sambo hjälpt oss att tömma eftersom vi inte har någon dragkrok på våra bilar, släkten är BÄST! Det gäller att ha simultan kapacitet med hundar och Jennifer på tomten som ska hjälpa till, Jennifer fick åka skotkärra vilket hon tyckte var jätte kul, Gunde ville gärna göra det samma och som ni förstår var det inte så passande *ler*. Jag tror även att inlandsisen när den for fram på sin tid stannande på vår tomt och lämnade av MASSOR med sten. Vi har sen vi flyttade in 1997 schaktat bort 2 lastbilsflak med stenbumlingar och nu har det dykt upp mindre stenar i den storlek som vi kan rulla själv men fy så tungt *pust*. Har tagit reda på ett ställe här ute på Värmdö som tar emot sten utan kostnad så vi ska frakta dit dem med släp vilket kommer bli ett slit men skönt & fint att få bort dem. Vår tomt har blivit och kommer bli mer barnvänlig, har lagt plattor i somras på en del av grusgången och sått mer gräsmatta. Kommer även göra en sandlåda när gungställningen ska stå, tidigare odlade vi ogräs på den plätten *ler* och runt den kommer vi fylla ut och så mer gräs.

Så till Er stackare som jag ber ödmjukast om ursäkt att mitt msn virus terrade Er, Stefan hjälpte mig igår och  genomsökte min dator och virusprogrammet hittade 2 virus filer och ett spionprogram som nu är borttagna *skönt*. Ska inte låta mig luras igen fast jag tyckte källan var säker som filen kom ifrån, vet verkar nu som min dator fungerar som den ska "peppar peppar".

Må väl gott folk!

Ciao Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0