Svårt att nå formtoppen

Någon klok sa till mig att om det var så lätt att tävla upp en hund till elit så vore det fler som skulle slåss om SM-platserna.

Gunde och jag har varit inne i en formsvacka och efter i måndags så känns det äntligen som om jag har fått till ett sätt att berömma på som även kan fungera på tävling. Tusen tack till dig Ingela för ditt utbyte av idéer och för att du satte fingret på rätt knapp, att brainstorma med de man tränar med ger mkt, man har inte hela lösningen själv.

Det ska vara kul att träna hund men under formsvackan så har det inte varit det. Igår var siktet inställt på att ha kul och det hade vi Gunde och jag, menar verkligen super kul, fick mig många goda skratt, han kan verkligen charma. Sen att han tyckte jag betedde mig lite konstigt mot sista tiden vilket resulterade i många dubbelkommandon gör inget, nu är vi förhoppningsvis på rätt väg.

Under eftermiddagen idag ska Stefan och jag till dagis och grilla, ska bli kul att träffa de andra föräldrarna och se hur Jennifer är när vi båda kommer vara där *love*. Efter grillningen tänkte jag ut träna spår och uppletande, måste slipa nu inför kommande tävlingar.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja tänk ändå vad vi kan när vi bjuder till!! Och snacka om bekräftelse om det sen fungerar som tänkt också. Idag var Vizca lycklig som ett barn på julafton över att äntligen få börja spåra igen! Så nu stundar tuffa tider!

See you soon!

Kram

2008-04-18 @ 16:21:26
URL: http://www.consenzas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0