En olycka kommer sällan ensam.....

...jo det började med att jag igår kväll för första gången i mitt liv blev getingstucken ont som f-n gjorde det. Försökte ändå inte göra så stor affär av det eftersom Jennifer satt jämte, visst vill jag att hon ska ha respekt för dem men mer behövs inte.

Det var obehört varmt även på kvällen och Jennifer var övertrött och varm och ville INTE SOVA, det var tårar och tandagnisslan fast jag enligt konstens alla regler försökte få henne att sova. Till slut tystande hon och somnade utmattad efter att ha ropat åtskilliga gånger "mamma lill (vill) inte". Normalt så är Jennifer en dröm att lägga, inga problem alls och sover nätterna igenom i egen säng men inatt vaknade hon vid 2-tiden och ropade "lill inte" så det var att gå upp och trösta så somnade hon gott om ända till halv nio i morse. Då berättar Stefan som jobbat på natten att han har haft inbrott i bilen, troligen knarkare som stuligt laddaren till mobilen och hör och häpna BILBATTERIET!!!! Stefan köpte ett nytt på en nattöppen mack men naturligtvis så gick det inte lätt att byta så bilen fick han lämna i Slussen och blev snällt hemskjutsad av en kollega som bor i stan. Extra pengarna Stefan hade tjänat gick åt till att fixa bilen INGE KUL ALLS när det finns andra saker vi hellre vill göra. Om folk kunde ge sjutton i andras saker och förstå hur fel de gör!!

Idag målade jag klart framsidan på huset och det blev jätte fint & fräscht, började tejpa ikväll för att fortsätta målningen och nu av foderna. På vägen in till stan idag för att fixa lill bilen så köpte jag Natural Bandage som jag nu har sprayat under på Gundes trampdynor så får vi se om det hjälper, det räcker med Gundes långa konvalecens i våras pga klon, inga mera trasiga hundar nu! Stefan var jätte duktig och fixade smidigt lill bilen som nu fungerar som den ska igen, skönt eftersom vi är beroende av 2 bilar.

Mina tankar idag har även gått till Jojo som låtit Lexus vandra över regnbågsbron, RIP!

Vill gärna komma ut och spåra och ska försöka planera in det, längtar! Förövrigt mår vi alla bra skulle bara vilja ha lite mer tid och kunna umgås mer med Er vänner och bekanta MEN det blir mer så när min lottovinst trillar in, vänta bara, nu låter jag som min mamma *asg* 

Simma lungt,

Ullis

Kommentarer
Postat av: susanne

Kul att läsa om eran sommar! fina bilder också på hundar och söta Jennifer! Våran hundträning går sådär pga mitt skit. Var på idrotts läkar mot, i går förmodligen spricka i revben i bröstet;( Men våran tid kommer!! Kram Susanne m flock!

2008-08-05 @ 17:39:31
URL: http://bjur.blogg.se/
Postat av: Glimz

Murphy är banne mig överallt! Ta hand om dig & de dina Ciao Ciao -Nina

2008-08-14 @ 11:15:26
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0