Helgen som passerat *uppdaterat m bilder*

Måste säga att måndagen började bra bortsätt från min huvudvärk. Stefan är ledig efter att ha jobbat hela helgen, Jennifer vakande ännu en morgon med sitt charmerande och härliga sätt,  solen strålar och jag hann träna Gunde innan jag åkte till jobbet! Grimms sår börjar läka jätte fint och han börjar bli piggare på gott och ont.

I fredags tog jag en semesterdag för att hinna med allt jag skulle. Hann hämta Chryslern på verkstaden innan stängning, felet var en ABS givare och kalaset kostade 3.500:- *cry*. Sen var det i full fart till lucia firande på dagis, mamma och Ingemar kom och tittade tillsammans med mig och sen följde Jennifer med dem hem för jag och min syster dotter Nathalie skulle gå på IDOL finalen i Globen. Nathalie hade fått biljetten i födelsedagspresent av oss, innan IDOL åt vi middag och Nathalie fick lite nya kläder. Vilken upplevelse och stämning vi hade i Globen, det var helt klart sevärt tyckte vi båda.

Några av IDOL deltagarna

Översikt i Globen

Lördagen bara swichade förbi, Nathalie sa "Oj va tiden går fort när man är med dig Ullis" och när Stefan fick höra det nickade han instämmande. Stefan fyllde år i lördags men han jobbade som sagt hela helgen så presenterna hade jag lagt fram kvällen innan vi la oss och det låg ett gulligt tack brev till mig på morgonen *love*.  När  Stefan kom på kvällen sjöng Jennifer och jag sjöng "ja må han leva" som hon kan hela texten på, så gulligt. När Jennifer lagt sig fick Stefan sin favorit tårta, han och Nathalie åt tills magarna stod ut i alla hörn *ler*, själv är jag inte lika förtjust i denna tårta. Vi gick och la oss redan vid 22-tiden jätte trötta alla 3, Nathalie sov i en extra säng i vårt sovrum, natten innan sov hon i Jennifers säng vilken hon gillade skarpt. Stefan bemästrade sitt snarkande så vi kunde sova gott *ler*.

Söndagsmorgon var stillsam och Jennifer stämma klingade med jämna mellanrum "Nathalie" vilket gjorde att jag fick lite mer tid *skönt*. Vi tog tillsammans en långpromenad med Gunde och måste säga att han är fantastisk och sprang jätte fint med Jennifer och Nathalie, riktigt mjukt, han som kan var som en ångvält. Eftersom Grimm får vara mycket i stillhet hemma i hundrummet så har Gunde varit med oss mycket mera och måste säga att det har blivit jätte positivt mellan han och Jennifer, det lyser värme den emellan, självklart har vi fortfarande en vakande öga, barn är barn och hundar är djur! 

När Nathalie åkt hem sov Jennifer middag och jag stökade i köket efter lunch innan jag själv la mig på soffan för en powernap SÅ SKÖNT! När jag vaknade öppnade jag dörren till Jennifers rum så hon skulle vakna till så ringde telefonen och vi blev inbjuda på smörgåstårta hos Anna och Tomas så trevligt, Jennifer lös upp när hon fick reda på att hon skulle få träffa Juna. Kvällen avslutade för Jennifers del med bad och sen bus när pappa hade kommit hem.

Morgonens träningspass på morgonpromenaden med Gunde bestod av fritt följ med sprangmarsch i vinklar och halter samt stegförflyttningar och vändningar på stället, apporteringsdirigering, komplett till kon och med 3 apportbockar, han är inte helt klockren när det gäller vänster och höger däremot väljer han inte mitten vilket är toppen! Gunde har förmåga att tänka själv och tro vilket gör att jag hela tiden måste variera träningen kan inte göra samma sak flera gånger. Inkallande m ställande och läggande, gick riktigt bra!! Avslutade dock med en rak inkallning. Lättmetall apporteringen fungerar nu jätte bra. Tiden gick som vanligt alldeles för fort så jag hann inte med något mer för idag.

Nu är det vår lill bil Clion som är på verkstan, glömde skriva i inlägget innan att den fick en 2:a på bilbesiktningen, ni trodde väl ingen annat *asg*, väntar på samtal från dem när det är dags att hämta den.

Bye bye,

Ullis

Kommentarer
Postat av: SUSY

HEJ!

Vilken härlig helg ni haft! Riktigt kul att Elitmomeneten går så bra med Gunde, fast jag trodde inget annat! Gladast blev jag att läsa att Grim är på rätt väg med sitt tillfrisknande!

Många kram SUSY

2008-12-16 @ 10:43:54
Postat av: Ullis

Tjena tjejen, elitmomenten slipar vi på, är inte klar för tävling på långa vägar men det går åt rätt håll.



Kan inte annat än instämma att det känns HÄRLIGT att älskade Grimms rehab går åt rätt håll, det är dock lång väg kvar så fortsätt håll tummarna.



Kram kram tebaka

2008-12-16 @ 12:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0