Julhelgen

Sitter här och tar en paus i julklappsinslagningen *pust* I år har jag INTE varit ute i god tid med våra klappar och kan säga att det var MYCKE folk ute idag dagen innan julafton som var lika sena.

Grimm har återhämtat sig bra och såret är nu nästan helt läkt efter inflammationen. Det värsta nu är att han börjar bli FÖR pigg för sitt eget bästa. Drar när vi är ute och går (har sele på sig) och ska promt nosa nere i alla diken, vill hoppa och studsa när han får mat *hjälp* det är ett himla sjå att hålla han lugn, understimulerad som han är. Han har även tagit på sig rollen som "polis" ute, håller koll på allt och alla. Normalt är Grimm en cool kille och väldigt social och glad, nu är han på sin vakt och ser och hör det mesta och muttrar. Tänk vilka oönskade egenskaper de tar fram när de är understimulerade våra kära 4-benta vänner.

Gunde och jag tränade uppletande i helgen och Jennifer "hjälpte" mig, hon fick i uppdrag att lägga ut en föremål och tog det på största allvar, sen var det inte lika kul att hjälpa mamma och valla utan det blev både tårar och tandagnisslan tills vi var klara. Det jag har lärt mig som mamma är att för det mesta behålla mitt lugn och det är jag även skyldig Gunde som väntar med STOR uppmärksamhet på jobbet han ska utföra. Föremålen jag använde, 6 st var nya för Gunde, jag tog inte i dem utan droppade dem direkt ur påsen, bytte till mig de sist vi tränade. Gunde skötte sig utmärkt fast jag hade hjälp att Jennifer som med hög och klar stämma kommenderade "LETA" lite titt som tätt *asg*. Ett föremål hade Gunde svårt med och det var av modellen spändband, han letade och letade tills han med min hjälp hittade det och då var det party party.

Nu hör jag hur Stefan muttrar när han har fått hela ansvaret för klappinslagningen,. Jag tycker det är kul att slå in dem så nu tackar jag för mig och önskar Er alla en riktigt GOD JUL!

Ullis

Kommentarer
Postat av: susanne angermund

God fortsättning önskar vi er från villa Angermund! Här spåras det för fullt:)Vilken fin Godjul bild ni lagt ut,kramar tll pappa Gunde med familj!

2008-12-27 @ 22:25:03
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej på Er, tack det samma!



Förstår att det går bra med spårandet, lycka till med fortsatt träning.



KRAM

2008-12-27 @ 23:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0