Träning i varmgarage

Igår onsdag träffades Carina, Lotta och jag, vi tränade i ett varmgarage som Carina via kontakter fått tillstånd att vara i, toppen bra Carina!!. Störning var det i mängder av skateboard åkare som även de har tillstånd att vara där. Kan säga att det verkligen var nyttig träning även för farbror Gunde som är senior i gänget, Ace blev intresserad av rören i taket och Hector tyckte inte om skateboards åkarnas oväsen, det ekade som sjutton. Trots allt detta så gick träningen bra och de koncentrerade sig och även vi, så duktiga allihop *ler*.

Carina och Ace var först ut med "sakta träning" för kommande framåtsändande, det är drag under galoscherna på denna grabb så det övades fram och tillbaka. Carina ska börja utöka avståndet dem emellan så det blir på de ultimata 15 meter. Sen var det dags för positionsträning, det gick också bra när Carina hittade känslan i gången då följde Ace jätte fint med i rätt position. Carina jobbade även lugnt och bestämt med Ace och då kommer inte pipet lika lätt, han vill inget annat än samarbeta med sin matte, det är kärlek *ler*.

Sen var det dags för Gundes och min tur, kan säga till Er som inte kört elitlydnaden att det är ett himla sjå med alla delar. Gunde var taggad och har då lite problem att hålla alla tassar i backen och vara helt tyst. Vi började med språngmarscher med halter, vi fick beröm för våra halter vilket värmde. Stegförflyttningarna och vändingarna har blivit mkt bättre tack vare tips från min älskade make, Carina och Lotta gav mig feedback där med. Jag valde sen sändande till ruta, Carina och Lotta var goda hjälper med både konor och kommenderingar. Är nöjd med hur Gunde jobbade och körde även ett par kompletta. Sen var det dags för apporteringsdirigering och Gunde gjorde de första skicken jätte bra för att i mitten få tilt men den löste jag upp och han avslutade genom att göra några skick riktigt bra. Ett nytt moment var vittringsapporteringen där Carina tog i apporterna, de som låg jämte min och då fick han lite problem på första skickat, 2:a skicket valde han rätt apport men det tog ett tag och det var inte med någon säkerhet fast det är bara att öva på.

Lotta och Hector tränade fritt följ och det såg trevligt ut även fast han tappade lite när skateboard åkarna förde som mest oväsen men han vande sig med det med. Sen fick Lotta torrgå i mängder för att få in sina halter, jag och Carina gav feedback som hjälpte Lotta att hitta flytet. Hector är en cool kille, när Lotta torrgick så låg han lugnt och väntade avslappnat på att hon skulle bli klar, han t o m la ner huvudet med en liten suck *ler*. De tränade även sändande till ruta med full karutta från tips som Lotta fått på sin kurs. Vi pratade även om Hectors vilja att äga & flisa spårapporterna, ägandet har Lotta fått bort i andra sammanhang så jag tyckte hon skulle jobba på samma sätt med spårapporterna.

Inte klokt vad tiden rusar iväg, jag var inte hemma förrän straxt innan kl 23 och det tog ett tag innan jag hann varva ner och kunde gå och lägga mig. Kvällens träning var mycket givande och det är så himla kul att träna hund, tack tjejer för all hjälp och trevligt umgänge!

Tjingeling,

Ullis

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0