Hundträning och biljard

Det är lite tricks att få ihop träning men det fungerar bara man planerar.

I tisdags så hämtade farmor & farfar Jennifer på dagis och hon sov även för hos dem vilket gjorde att vi kunde träna hund på kvällen. Det är en otrolig mix i känslorna att barnfri, skönt samtidigt som jag saknar henne otroligt, kärleken känns i hela magen *love*.

Vi var ett gäng som träffades, jag m Gunde, Stefan m Grimm, Ingela m Vizca, Lotta m Hector och Carina m Ace. Marie m Peg var tyvärr sjuk och Patrik hade inte kommit hem från kärleken i Gbg.

Först ut att träna var Stefan & Grimm, Grimm verkligen älskar att träna med Stefan, det kommer frustrations fnys och svansen går som en propeller. Vi övade även platsliggning med störning och Grimm låg riktigt bra.

Gunde och jag nötte på som vanligt :-) Fast det har gått troll i vår fjärrdirigering, Gunde var alldeles för uppe i varv och var svår att få i rätt sinnesstämning vilket gör att han skäller i de olika förflyttningarna *SUCK*. Jag försöker göra mina rörelser lugna och står avslappnat så han inte triggar socialt på mig men det är jätte svårt att få flyt på det ändå. Måste verkligen ligga i så att vi löser upp denna knut en gång för alla, nöta nöta *ler*

Carinas träning med Ace's ser jätte trevlig ut, han är en riktig pärla. Även Carina behöver jobba lugnt med Ace vilket hon även gör eftersom han oxå går upp sig och det kan leda till pip/gnäll. Framförgåendet börjar ta form, Carina lånade Stefans briljanta uppfinning av targets som kan användas på hårda underlag *ler*. Deras fria följ ser jätte bra ut men viss störning tycker han är svår så som om nån hostar eller nyser, riktigt roligt och se han uttryck när han tappar koncentrationen *ler* öhhhhh.......... De övade även på håll fast i apporteringen och farten in, han är SÅ duktig SÅ!!

Sen kommer vi till ambitiösa Lotta m Hector. Efter hon har sett Carina med Ace och deras fria följ så tyckte Lotta i samtycke med mig och Ingela att hon kunde börja framskrida i träningen, vilket de oxå gjorde. De övade även på apportering, Hector ville till en början inte ta apportbocken men jag var en hjälpande hand och han tyckte till slut att den var kanon kul och gick och stilade med den i munnen inför oss alla. Även framförgåendet började de träna, Lotta lånade Stefans gjorda target men hon körde bara åt ett håll att börja med. Hector var lite tveksam i början men sen när han började förstå innebörden så for Lotta fram och halkade vid ett tillfälle på en olje fläck så jätte kul ut, allt gick bra som tur var!

Sist ut var Vizca, hon och jag tränade sakta i momentet framförgåendet. Eftersom hon hade suttit och sett alla tränat så var hon väldigt uppåt när hon kom ut så "sakta momentet" fungerade inte så bra som tidigare men vi är på rätt väg. Ingela har gett sin pappa i uppgift att göra en bräda med fastklistrade vittringspinnar så det kan börja träna in vittringsapporteringen till starten i lydnadsklass 3, ska bli jätte kul att se.


I torsdags var jag ute med jobbet på JoLo & Co och spelade biljard, vi var 6 st och  gissa vem som vann JO JAG!! *big smile*

Nedan är ett urklipp från www.jolo.se , klicka på fliken biljard och sen Hall of fame så ser ni mitt namn där.

TRIQs Hall of fame

Jan 2008VinnareFöretag & hemsida
 
2008-01-10Boris Wiik och Henrik SmedbergNCC
2008-01-10Ulrika RyskåsenSantander
2008-01-09Ylva Rylander och Markus FörbergWestander Publicitet & Påverkan AB

För att vara ärlig så hade jag massor med tur och så tog jag fram min tävlingsinstinkt tack vare hunderiet.

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0