Cykeltur med Grimm

Gårdagens cykeltur gick mycke bra, han travade på så fint vid sidan. Till skillnad mot Gunde så är han däremot mer olydig/nyfiken när det kommer katter, människor och andra hundar och då åkte kopplet på. Även denna kväll stannande jag förbi havet så Grimm fick bada. Han är ju lite lustig måste jag säga.............simmar inte ut efter 1 tennisboll när han vet att jag har 2 st med utan båda måste kastas innan han börjar simma, vilken spellevink! Cykelturen börjar inte bra när ena handtaget på min ryggsäck gick sönder fast sånt är petitesser, jag knöt helt enkelt ihop det ena med det andra så funkade det bra. Senare på kvällen tog jag fram nål och tråd och sydde fast den så nu är ryggsäcken funktionsdyglig & hel igen *glad*

När vi kom hem så trodde jag att Grimm skulle vara helt slut men icke sa nicke, han sprang runt här på tomten med sin fotboll och bara ville leka hela tiden. Trodde inte att han skulle vara i så god form men alla dagliga skogspromenader, simning etc har gett effekt, härligt!

Så till min pärla Gunde, efter vår cykeltur så märker Stefan att Gunde haltade på morgonpromenaden SUCK!! Båda vi trodde att det kunde vara nått alvarligt tills jag granskar tassarna noga och ser att när galen pannan sprang som en vilde på cykelturen så har han skaft bort delar av trampdynorna på båda baktassarna JAG BLIR SÅ TRÖTT. Det är inte djupt men tillräckligt så att han haltar när underlaget är ojämnt, provade att sätta på skavsårsplåster men de satt tyvärr inte kvar, ska köpa nått som heter Natural Bandage och se om de hjälper och skyndar på läkningen. SÅ typsikt när jag har känt att vi verkligen är på gång men det läker nog snabbt ändå och han kan ju ändå simma och får motion på så vis. Träning på gräsmatta fungerar också bra och jag ska prova att spåra med litet bandage så är det nog inte heller nått problem.

Vad har vi annars gjort, jag har börjat måla huset MEN ACK så varmt det var idag så jag hann bara med halva gaveln innan det var dags för ett tur till stranden vi har i området för svalka av oss 2-beningar. Jennifer älskar verkligen att bada och springer runt och hoppar och studsar, lik sin pappa som nästan har simhud mellan tårna *ler* Stefan har jobbat och kommer jobba extra denna vecka fast han har semester, han är inte klok men så duktig *love*

Hoppas det regnar i natt, hörde åskan tidigare idag men än har det inte blivit mer av någe. Färgen på vår gräsmatta börjar bli beige med gröna inslag och inte vågar jag vattna den heller eftersom vi har egen brunn, vore kul om det skulle blir torr HELP! 

Bye bye,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0