Hur fort en dag kan gå *ler*

Straxt efter kl 6 i morse vaknade Jennifer, hon brukar normalt sova till 8. Stefan gjorde frukost medans Jennifer och jag låg och drog oss, jag hade kunnat legat lite längre *snark*. Stefan åkte till jobbet innan 8 och då började jag röja hemma, svabbade golven och plockade undan.

Kl 9 kom farmor och farfar och hämtade Jennifer, hon ska sova där till på onsdag för att dagis har stängt. När de åkt gick jag på en rask skogspromenad med Gunde och Grimm, härligt! Gjorde därefter mig i ordning och åkte till jobbet.

Stefan ringer under eftermiddagen och talar om att han måste jobba över *blä*. När jag lämnar jobbet så stannar jag till och lägger 2 st spår till "G"rabbarna och Gundes spår blev inget att leka med, gick genom sly och upp och ner för berg. Jag hade inte heller de bästa kläderna och var dyngsur efteråt, det sippade mellan tårna *asg* kan ju tänka mig hur folk tittade konstigt på mig på Konsum där jag stannande till på hemvägen för att handla mat MEN det är inget jag bryr mig utan noterade detta med ett leende på läpparna.

Förberede maten hemma och dukade så vi skulle slippa det när vi kom hem från spåren. Stefan kom bara hem och bytte om för att sen åka iväg till spåren. Grimms spår fick en ligg tid på ca 2 t och det gick bra, jag gav Stefan lite tips som bland annat att inte titta på Grimm när han får svårigheter i spåret utan endast snegla, det fungerade bra och nått han ska fortsätta göra. Stefan kände sig nöjd efter men visst behövs det läggas fler spår så Grimm för upp spårkonditionen.

Jag är glad över hur Gunde jobbade i spåret och han hade ett bra tempo, svårt fick han i en spetsvinkel på ett berg. Den spetsvinkeln var inte planerad utan jag upptäckte att jag inte skulle kunna komma ner och fick helt enkelt vända och då blev det en till spetsvinkel. Gunde snurrade runt flera varv och kollade av åt många håll och kanter innan han hittade rätt och tuffade vidare. Stefan är känd för att lägga roliga och kluriga spår och t o m han tyckte att mitt spår var väldigt avancerat *ler* men Gunde löste det fin fint!

Kollade på klockan när vi sitter i bilen hem, då är den inte mindre än 20.30, middagen avnjöts straxt efter 21. Det är skönt att få vuxen tid ihop med Stefan men visst är det otroligt tomt vid matbordet/hemma utan Jennifer *love*. Tittade en stund på tv för att sen göra kväll och gå och lägga sig som blev innan 23.00 vilket kändes bra!

Snipp snapp så var denna dagen slut *ler*

Imorse vaknade jag innan klockan men gick upp vid 7 när Stefan hojtade att frukosten var dukad.

Hoppas att det blir lite lydnadsträning ikväll och att Stefan INTE behöver jobba över!

För övrigt mår jag bra och ser posivitv på tillvaron och passar på att njuta av livet.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0