Lydnadsträning

Visst kom vi iväg Stefan och jag igår kväll, åkte till Värmdö Bk och körde igenom grabbarna. Vi hade en härlig kväll där träningen gick bra.

Jag var först ut och nötte på inkallandet med ställande och nu börjar delarna sitta, några tveksamheter uppstod i momentet eftersom jag satte ihop delarna men jag är nöjd över framstegen. Vi pausade efter detta och då var det Stefan och Grimms tur som nötte på följsamhet i fria följet, såg trevligt ut fast Grimm tappar emellanåt. Stefan hade verkligen tänkt till *ler* när det gällde belöning med boll och tog genialt med sig 2 st tennisbollar och Grimm hade en otroligt stor motivation in med den ena bollen för att få den andra *asg*. 

Gunde och jag fortsatte vår träning med framåtsändandet med tröjklädda konor *ler* gick super bra. Vi slipade även på apportering, tung och metall, krypet är en av Gundes parad grenar och jag blir så glad hur han gör detta moment, sist men inte minst blev det stegen som lätt kan bli lite fort och fel, bara att öva på. Grimm och Stefan tränade även apportering och avslutade med Grimms akilleshäl nämligen kryp som husse inte heller tycker är någe kul, så jag försökte inspirera dem så gott det gick.

Döm till min förvåning hur fort tiden går, vi satt inte i bilen på väg hem förrän vid 20-tiden, nöjda och glada.

Åt en sen middag igen och somnade som en stock i sängen vid 23-tiden.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Glimz

Duktiga ni är!! Bra jobbat :D

KramKram -Ninizen

2008-07-28 @ 16:33:05
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Tack, gulle dig! KRAM

2008-07-31 @ 23:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0