Röntgenstatistik på avkommor efter Gunde

Nu är alla "barn" utom 1 röntgade (Just Ask Nancy) efter Gunde och när man tittar på avelsdata så står där att 21 st av 25 st avkommor är röntgade och förklaringen är att 2 st av dem är avlidna, 1 st oröntgad och den 4:e bor i Norge.

Med den friröntgade avkomman i Norge så har Gunde lämnat följande statistik:

HD 77,3 % fritt och rasgenomsnittet är 81,7 %
AD 72,7 % fritt och rasgenomsnittet är 72,6 % 

Vet att en med C-höft kommer att röntgas om och så hoppas jag att Just Ask Nancy röntgas så snart det går!

Förövrigt har avkommorna fått en kombination av exteriör och mentalitet med stor arbetskapacitet och sist men inte minst så många duktiga och ambitiösa valpköpare och engagerade uppfödare! Min förhoppning är att fler kommer ut på tävling inom bruks som jag brinner mest för så blir det komplett med "Brain and Beauty" enligt min smak *ler*

Nu är även hemsidan uppdaterad på "barnbarnen" med den senast rapporten som jag fått från Sara på Ranchen's det händer saker hela tiden så jag knappt hinner med *love*

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Glimz

Om jag var du, hade jag varit STOLT som en TUPP!!

Ha det bäst! -Ninizen & Glimz

2008-07-08 @ 19:48:43
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0