Träning

Igår var vi ett glatt gäng som träffades på Värmdö Bk för lydnadsträning och jag tyckte det var härlig stämning med högt i tak. (Cilla m Meja, Jojo m Leya, Suzy m Tara, Nina m Glimma, Anna m Baxna och Anna m Tromb).

Jag är jätte nöjd med Gunde och nu verkar många delarna falla på plats så det är bara fortsätta nöta, tusen tack för all hjälp med grupp och kommendering!!

Anna G, Anna T och jag med Gunde och Grimm avslutade kvällen med uppletande och Grimm som var sista hund ut letade i skymningen men det gick lika bra för det *ler*. Gunde har blivit mkt bra i uppletet och kämpade tappert efter det 6:e och sista föremålet utan att ge upp även fast det tog tid. När han hittade slangen så blev det party stämningen på stigen, min duktiga pojk!!

Vi i familjen har nu semester och idag på dagen har det planerat soch handlats till fix på hus och tomt. Igår beställde vi vi material till den blivande altanen, usch så dyrt det blev. Fasaden har tvättats för kommande målning och kvällen avslutades med grillad mat mums. Tyckte det var på tiden att jag tog ut cykeln och så blev det, Gunde har inte cyklat på ca 2 år och han är inte riktigt klok att cykla med. Normalt är Gunde en hård men förar vek hund MEN när jag cyklar är han bara hård, mega jobbig. Vill konstant bita i däcken och springer mer eller mindre och små skriker för att han är så exalterad, faktiskt även pinsamt för det låter som om han lider när han skriker. Han springer även framför cykel och vallar mig, jag får svänga lite höger och vänster så han springer framför mig med i olika vinklar så han trängar olika muskelgrupper och inte att det hela tiden blir åt samma håll, den stållen. Vi stannade förbi badplatsen där vi oftar badar hundarna vilket Gunde normalt älskar men han ville knappat lämna cykeln fast jag gick med tennisbollarna ner i havet, till slut kom han. Efter några simrundor så var det dags att cykla hem och han hade hunnit ladda stämbanden ordenligt tyvärr, kan ju säga, det inte känns speciellt kul att cykla med han när han håller på så där och han behöver ha en riktigt bra kondis inför höstens tävlingar som jag har planerat. Stefan ska hjälpa mig och se om det går bättre när han cyklar med honom och det kan jag tänka mig att det gör och vilken osis i så fall att Stefan får ta alla cykelrundor med Gunde *asg*. Stefan hjälpte mig med stretchen av Gunde när vi kom hem så slapp jag det, skönt!

Imorgon kväll tänkte jag cykla med pärlan Grimm, han har inget av dessa beteende för sig när jag cyklar utan hänger bara med. Återkommer med mer detaljer så får vi se om han fortfarande är min pärla då *ler*

Nu ska jag sätta mig i soffan och slappna av en stund innan det är dags att krypa till kojs. Imorgon blir det troligen målning av foder och vindskivor om vädret tillåter.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Susy

Men snälla rara Ullis, var får du all ENERGI ifrån??? Du är otrolig....

KRAM LATMASKEN SUSY

2008-07-30 @ 08:49:01
Postat av: Glimz

Riktigt riktigt fint Ullis!! Håller med Susy, hur orkar du? Jag måste nog gå å vila en stund, blev alldeles slut ;) Ha det bäst! Kram kram -Nina

2008-07-30 @ 09:29:05
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Hahaha tycker inte att nån av Er är någon latmask! Sen är ni bra på att ge energi sånt uppskattas och är härligt att ha omkring sig.



Fast jag har nog liiite dampvarning ler men jag har blivit duktig på att sova middag när tillfälle ges och ladda batterierna.



Hoppas vi syns snart igen!!



Massor med KRAMAR

2008-07-31 @ 23:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0