Haft en bra vecka!

Veckan som gått har varit en riktigt bra vecka även fast det kan vara turbulent på sina håll så gäller det att hålla det på avstånd och jag har lyckats bra och haft en objektiv syn på det, härligt!!

Det har blivit mycket hundträning i veckan, jag har varit väldigt diciplinerad och gått upp till vår fotbollsplan och tränat själv på kvällarna. Lusten har inte hägrat varje gång kan jag säga för när Jennifer har gått och lagt sig vid 7-8 tiden och Stefan äntligen kommit hem från jobbet så slits jag mellan att sitta i soffan och mysa med Stefan och gå och träna hund MEN jag har faktiskt hunnit med BÅDA *ler*, inte så lång stund var med det har fungerat bra.

Helgen har gått fort och det är alltid trist när Stefan jobbar fre - sön 06-18 även fast jag inte har några problem att sysselsätta mig *ler* så saknar jag hans närvaro. Lördagen började vi med en sovmorgon, Jennifer vaknade inte förräns vid 9-tiden jätte skönt, efter frukost gick vi på en promenad därefter tränades uppletande med båda grabbarna, först ut var Grimm som letade rätt på 4 föremål när jag valde att sluta och ha jätte kul. Sen var det Gundes tur och då hade det börjat regna och Jennifer började tröttna på att sitta snällt i vagnen även fast mamma hade mutat med festis och kex *ler* så sparkade hon av sig stövlarna och ställde sig upp m.m.. Men med en utpräglad simultankapacitet som jag har fått sen Jennifer kom till världen så lyckades jag med att få Gunde att köra ett lyckat uppletande på 6 föremål och Jennifers protesterande i vagnen i hällregn, det ni!! Kan tilläggas att jag hela tiden hade humöret på topp, finns ju inget annat att göra för att allt skulle funka. Åkte sen hem för att äta lunch och efter maten blev jag jätte trött, pysslade lite hemma för att hålla ordningen och sen sov hela familjen middag ÅHH SÅ SKÖNT, har inte sovit middag på länge och det var behövligt och härligt. Vaknade vid 16-tiden och åkte iväg och handlade, ville överraska Stefan med en smarrig varm smörgås som jag fått receptet av Lotta m Hector. Jag lyckades inte helt få till mackorna lika goda som Lottas ska kolla över ingredienserna och välja andra märken till nästa gång men de vart ändo helt ok. Gick och la oss ganska tidigt, jag hade lite svårt att somna men gjorde det förvånasvärt snabbt fast jag sovit middag.

Söndagen vaknade Jennifer lite tidigare, vid -8 tiden, precis som lördagen gick vi efter frukosten en promenad och tränade efter det uppletande, idag gick Grimm inte så bra, pinkande när han hittade 2:a föremålet så då blev det bums till bilen och gisses vilket oväsen han förde när jag tog ut Gunde istället, så kan det gå! Gunde letade på jätte bra och även idag 6 föremål med bra fokus, Jennifer tuffade runt på stigen och tittade intressant när Gunde letade och klappade händerna glatt när han kom in med föremålen *ler*. Efter uppletande blev det bad vid Kulans brygga, Gundes första bad i år pga hans trasiga klo. Jennifer gick i kanten på vattnet och strosade medans jag kastade boll åt grabbarna som bara mös i vattnet och simmade glatt efter bollarna. Det blev inte så lång stund vid havet förräns Jennifer började knorra och jag tittade på klockan och upptäckte att det var dags för lunch och hennes eftermiddags lur så vi begav oss hemåt. Jag kände mig alldeles för utvilad för att sova middag så jag fixade lite på tomten, ogräset har en benägenhet att VÄXA överallt. Jobbade även hemma så att jag ligger i fas, gillar inte att vara ute i sista stund med jobben. När Jennifer vaknat så åkte vi till ICA för att göra en stor handling, skönt på en söndag när det inte är så mkt folk. När Stefan kommit hem från jobbet och Jennifer lagt sig gick jag upp till fotbollsplanen och körde igenom Gunde och det gick jätte bra. Hann hem straxt efter avspark i fotbollen och tittade på matchen med älskade maken och drack en kall öl till, riktigt gott *mums*.

Nu är det måndag och ännu en vecka framför mig med massor av upptåg, tänkte åka iväg och spåra ikväll och träna lydnad. Första spåret på LÄNGE för mig och Gunde och det ska bli spännade att se hur han går.

Må så gott och var rädda om varandra,

Ullis

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Hej! Vi kanske kan få ihop en spår date snart? Bigge är nybadad inför skönhetstävlingarna:)Sänder puss till Far Farbror och Farmor. Vi ses kanske På torsdag eller fredag? Kram Susanne!

2008-07-01 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0