Länge sen

Gunde klo läker väldigt långsamt känns jätte trist för allt skogsarbet har legat nere och jag som verkligen älskar att spåra och träna uppletande. Vi har ivarje fall kommit igång med lydnadsträningen och "inkallandet" börjar ta form med tips från Svartbergs, känns jätte inspirerande. 6 veckor vilande märks på Gunde, orken som fanns där innan har blivit sämre men jag tror att vi får upp den ganska snart igen för han är väldigt motiverad. Måste även få till bättre tempo i apporteringarna, vill ha full fart både in och ut, nu fungerar det bra när vi tränar själva och får så göra till det känns 100 och sen ta med det när jag tränar i grupp.

Förra veckan var jag hos kiropraktorn och sen direkt efter det på massage en timme med bland annat bindvävsmassage, det var verkligen jätte behövligt men gisses vilken behandligsreaktion jag fick efter, blev HELT slut och det satt i till dagen efter.

Så har jag gått och blivit förkyld och det har satt sig på stämbanden och gjort mig jätte hes. Mornarna är verkligen ingen höjdare, känner mig närmare döden innan både luft- och matstrupe fungerar någe så där men det är bara att bita ihop och gå och jobba ändå.

Jag har anmält mig till ett elitspår men inte hört nått om vi kommit med, det är lite tid kvar, spännande! Har även anmält till lydnadstävlingar fast jag har inte betalt än för jag är inte helt säker om jag ska delta eller ej än, har lite tid kvar att tänka.

Annars är det full fart i familjen och Stefan jobbar på och har snart nått taket på 200 timmars övertid. Vi håller på att planera på tomten och göra markarbetet för altanen som Stefan ska roa sig med på semestern. De mesta av schaktningen av tomten har jag gjort för hand med det ena skottkärre lasset efter det andra och har då även rensat bort all sten som vi har och jämnat till marken för att göra mer gräsmatta av jordmassorna, kanske inte så konstigt att jag behövde gå till kiropraktorn *ler* för det var inte bara EN skottkärra. De allra största stenarna har Stefan tagit, vi skulle nu behöva köra iväg med ett lass med sten igen och då blir det det 3:e bara i år.

Tiden går så fort och snart fyller Jennifer 2 år älskade gulle plutten, det kommer lite nära och kära och firar henne och Stefan och jag planerar för stora dagen.

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Jessica, Reija o Yomi

Halloj där!

Va kul att motivationen e på topp för Gunde-mannen. Ibland e de bra med vila, även om det var en ofrivillig sådan i detta fallet. För jäkligt det där med kloskadan, har hört av andra också, verkar ta en ohygglig tid för det att läka.

Men snart e ni säkert fit for fight igen, om jag känner dig rätt.. ;)

Hörde av Nina att Svartbergs-helgen var kanon..

Ha en bra sommar, hoppas vi ses nån gång..

Pussa på dina två gullepojkar från mig o Reijsan..

Kram Jessica

2008-06-19 @ 10:08:14
URL: http://hem.bredband.net/b485884

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0