Gårdagens hundträning

Känner mig jätte taggad av hundträningen igår, frågade Cilla med kort varsel om hon kunde komma och det gjorde hon, toppen!

Tusen tack till dig Cilla för alla hjälp med tips, filmning och kommendering, guld värt. Filmen blev bra, kul att se sig själv även fast det var en hel del slarv så är jag nöjd med vad Gunde presterade.

Vi får nyhetsbrev via mejlen om de olika faserna som barn går igenom och det är jätte bra att veta att vissa saker är fullt normalt som utbrott och sånt när de inte kan prata så bra och vi föräldrar inte förstår. Det som skrevs nu var:

"Som förälder kan man bli lite utmattad då och då, för ert barn håller full fart hela dagen. Gläd er över det och sänk tempot lite i ert vuxenliv."

Sänk farten lite i ert vuven liv.................inte precis vad vi gör nu med allt som rör hund när tävlingssäsongen drar igång, den snarare ökar. Jennifer kan verkligen hålla full fart t o m jag kan känna mig helt slut när det är läggdags för henne. Idag till exempel så satt hon helt plötsligt mitt uppe på köksbordet och verkade verkligen gilla läget men jag blev helt förskräckt. Jag är så otroligt glad att jag och Stefan delar på ansvaret, det är guldvärt att jag har valt en bra pappa till mitt barn *love*.

image14
Här är det full fart på tomten, vilt plaskande, Grimm som står bakom är inte alls lika förtjust i skvättandet.

image18
Och så här otroligt söt & trött kan man vara när man följer med sin mamma ut på en skogsprommenad i fina vädret.

Nu ska jag gå och lägga mig för natten bredvid min älskade make som har andra tider än mig när han jobbar.

Tjingeling,

Ullis

Ps. Vill även dela med mig av en fin bild på min super duper kompis Carina, bilden är tagen när vi spelade biljard på JoLo och tog oss långt mot finalen utan att vi hade tränat, vi var grymt bra! Ds
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0