Magsjuka *cry*

Så var det min & Stefan tur att bli magsjuka, fy sjutton inge kul alls. Stefan jobbade extra i söndag och var tvungen att gå hem, han hann bara innan för dörren och sen var det till toaletten direkt, stackarn. Jag kände att nått var på gång i min mage så då satte jag lite fart här hemma innan det skulle dra i gång rejält. Det blev både dammsuget och tvätten vikt och lite allmänt plockat. På dagen hade vi varit ute på prommenad Jennifer, Gunde & Grimm och jag, här är några bilder:

image10

Varför ska mössan sitta kvar på huvudet, mkt roligare att ta av.

image9

Så här glad ser Jennifer ut när mamma har talat om att mössan MÅSTE vara kvar på huvudet.

image11

Broderligt nosar vi på samma fläck, luktar mumma!

Sen tränade vi uppletande och jag gjorde nästan en full ruta med 4 föremål. Gunde letade intensivt och tog alla 4 föremålen bra. Han fick bara beröm vid föremålen förutom vid den 4:e & sista då den älskade kampstocken med snöre kom fram med bullar & bång ur min ficka, gisses va kul vi hade. Tänkte även att jag skulle träna med Grimm men Jennifer hade så passandet *not* hoppat ner i en vatten pöl som gick upp till knäskålarna *suck* så det var bara att bege sig hem. Inget lätt alls att få ihop hundträning med älskade dottern men det går faktiskt bara bättre och bättre nu när hon börjar bli stor.

När vi kom hem så blev det lunch för Jennifer och dags för en eftermiddags lur. Jag passade då på att pyssla på tomten, fyllde ett släp vi lånat med grenar & ris som ska ner till återvinningen, har fått nog av att elda så nu kör vi bort det.

Så till kvällen...........jag fick bita ihop rejält för att få kvällen att fungerar, magen var i uppror. Lagade middag till Jennifer, hur kul var det när man är illamående? Sen var det dags för söndagsbadet och nagelklippning och lite allmänt puts *ler*. Stefan låg hela tiden huttrande på soffan förutom när han fick besöka toaletten igen. Även natten var en pärs, magen min bråkade större delen och ville inte var i lag.

På morgon skjutsade jag Jennifer till dagis och sa till personalen att vi var dåliga Stefan & jag, Jennifer ville inte först gå in på dagis och grät lite vilket hon inte brukar men det är klart hon känner att vi inte mår bra. När jag hämtade henne senare på eftermiddagen så sa de att hon varit lite känslig idag och det kan jag förstå. Ikväll har vi haft en mysig kväll och vår ork har gått till Jennifer och det märktes att hon gick och la sig nöjd som hon brukar *love*

Nu ska jag sätta mig i soffan och slappa, förhoppningsvis blir det en skogstur imorgon med grabbarna.

Må så gott & så hoppas jag att ni inte får magsjukan.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch usch, trist!
Jag får vara glad att jag bara är förkyld... krya på er!

2008-03-17 @ 20:18:46
URL: http://mariahh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0