Veckan som varit

Stefan har jobbat långa pass hela veckan och även fredag natt så det har inte blivit någon hundträning faktiskt lite skönt med en paus.

I lördags var vi sociala *ler* Carina & Ejje kom över med sonen Ludde självklart var även Ace med en 11 månaders schäfer hane som Gunde & Grimm gillar skarpt. Kvällen blev som vanligt när vi träffas mkt trevlig, maten lyckades vi få till riktigt bra, smakade mums. Vi fick en enorm stor bukett med tulpaner som fint pryder vårt hem *t*a*c*k*.
 
Trots ålderskillnaden så lekte Jennifer och Ludde riktigt bra, kul att se.

I söndags så var jag först däckad på förmiddagen, en förkylning drog ur orken. Fast när jag slumrat en stund på soffan kom abstinensen så jag gick ut & la ett spår åt Gunde, hade inte ork att lägga ett till Grimm så han körde jag uppletande med honom i stället i en korridor med 4 föremål och det gick med en rasande fart och med en otrolig effektivitet i sitt letande. Stefan hade inte ork att följa med, kan förstå det efter sin maraton vecka så vill han ha en dag att kunna ta det lugnt på.

Spårförhållande var såna som jag & Gunde behöver träna på REGN. De spår vi har haft problem med har varit just regn, Gunde har kommit runt spåret men inte hunnit på tiden. Kanske inte så konstigt att det inte har gått så bra när jag ofta drar mig för att gå ut & spåra i regn MEN nu gjorde jag det med ett lyckat resultat!! Spetsvinklarna behöver jag fortfarande träna mer på, han är inte helt säker när han kommer till dem men det går åt rätt håll, övning ger färdighet som det så klokt heter.

När jag kom hem 2,5 timme senare var jag helt slut igen :-( och tillbringade kvällen med att umgås & leka med Jennifer, vår älskade dotter *love*. Vi har anmält henne till Mini Plask och hoppas nu att hon håller sig frisk så vi kan gå fler gånger än vad det blev under hösten. SÅ mysigt att åka & bada med henne, vi brukar avsluta med att basta ihop. Stefan och jag tar varannan gång, vi delar så båda kan vara med och se hur hon utvecklas och gör framsteg.

Hade ingen stor lust att gå till jobbet idag eftersom jag är genomförkyld men är ändå inte tillräckligt sjuk för att vara hemma, jag måste verkligen vara riktigt sjuk för att kunna stanna hemma. Det är bara att ta fram mitt "jävlar anamma" & tuta & köra på *asg*

Nästa tävling vi har i sikte är Påsksmällen i Norrköping om vi kommer med HÅLL TUMMARNA!

Ha're så bra gott folk.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0