7 järn i elden

I fredags tog jag en semesterdag när Stefan hade ledigt, jo inte tog vi det lugnt då utan när Jennifer hade lämnats på dagis så åkte vi till OKQ8 gör det självhall. Där spenderad vi ca 3 timmar och rekondande vår bil, kan säga att med 2 hundar och ett barn i bilen + 2 vuxna som regelbundet använder den så var det ingen lek att få bilen ren :-) :-) Det gäller att våra sina saker så de håller längre.

Efter biltvätten monterades nya vinterdäck på bilen även fast hjulen var "billiga" för att vara däck så var de ändå dyra och grävde djupa håll i plånboken *suck* men nu kan snön komma och vi åker ändå säkert.

Sen bar det iväg till Nacka Forum där vi åt sen lunch och hann göra lite ärenden innan det var dags att hämta Jennifer på dagis. Så hade vi fått ännu en dag att gå.

Lördagen gick sin gilla gång med hundpromenad, fler ärenden såsom bytte en trasig hundbädd, köpte farsdagpresent till Stefan och födelsedagspresent till Carina m.m och sist men inte minst handlande av MAT. När vi kom hem och efter lunchen var intagen och Jennifer låg i sängen för sin middags lur så la jag mig i soffan ÅHH SÅ SKÖNT OCH LÄNGESEN, verkligen välbehövligt. Vilan blev ca 2 timmar och jag kände mig så nöjd. Medan Stefan började med middagen, fläskfilé med mustig örtsås och potatis samt en smarrig sallad så vek jag 3 st tvättmaskiner med tvätt.

Det märks att Jennifer börjar bli stora damen när hon kan vara med på kvällen och delaktig i det vi pratar om och titta lite på tv utan att fara runt som en tortskinn. Vi åt våra första lussebullar som vi värmt i micron så det var ljumna och goda, mums! Kvällen kändes lång och härlig, batterierna blev laddade, vi verkligen njöt och sög in lugnet.

Hundarna blir jobbiga och vi inte tränar dem med jämna mellanrum och det har inte blivit så mkt träning sista tiden. Jag och Lotta träffade på Södra söndag förmiddag, vi startade med plats med Hector och Gunde, gick bra trots all störning runt om, mycke folk var det där. Lotta började sen att köra igenom Hector i 1:an program och de har gjort stora framsteg och ser jätte trevligt ut. Gunde och jag har börjat på elitmomenten med språng march m halter vilket är nytt, fortsatte med "dum rutan", startade med sändande till kon och även rutan med dirigering samt apport dirigering. Det märks att momenten är nya och att nyinlärning gör Gunde lite tröttare än vanligt men ack så kul vi har!! Tusen tack Lotta för hjälpen det tar tid med delarna i eliten. Tränade även Grimm på rutan och inkallande med ställande, övriga moment vill jag inte lägga mig i eftersom Stefan och han gör dem så bra.

Full fart hem och bytte om och hämtade familjen för att åka till Carina m familj för att fira henne. Där bjöds vi på god mat och smarrig mintkaka till efterrätt i trevligt sällskap. Jennifer och Ludde lekte jätte fint trots den stora ålderskillnaden, Jennifer blev helt såld på Luddes gitarr så nu har vi en given julklapp klar *ler*.

Äntligen måndag igen ELLER HUR men så är det. Hade tur på promenaden imorse igen, jag har inte retat vädergudarna för regnet kom när jag hade varit på jobbet en stund, ingen blir gladare än jag.

Önskar Er ALLA en riktigt bra vecka och var rädd om just dig, för om du mår bra kan du glädja andra, så tänker jag!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0