En vanlig söndag hos oss

Mest för min egen skull tänkte jag skriva ner hur en söndag kan se ut hos oss

Vaknade vid 07.30, Jennifer och jag, Stefan jobbar
Tänder en brasa i öppna spisen
Gör frukost som vi avnjuter med tända ljus
Potträning, vilket går bra
Plockar undan i köket och diskar
Sätter på en tvättmaskin
Hundarna får mat och torkas runt munnen
Klär på Jennifer och mig själv
Går på en timmes promenad hundarna, J och jag
Kommer hem och sågar ner en gren som sticker ut över gräsmattan, stegen behövs till detta
Slänger rester av sommarblommorna, J gungar och hoppar i hoppborgen
Tömmer komposthinken
Går in och torkar hundarna
Klär av Jennifer
Gör lunch åt Jennifer
Blöjbyte och dags för J att sova middag
Äter själv en lättare lunch
Viker en tvätt och hänger en annan
Rensar i kylskåpet
Klipper klorna på Gunde
Jobbar hemma
J vaknar och tittar på Pippi långstrump medan jag jobbar vidare
Dags för middag till oss båda
Diskar
J har stoppat fingrarna i blöjan så badningen blev tidigare än beräknat
Badvattnet fylls medan jag sanerar dottern så gott det går
J badar, naglar klipps och öronen blir rena med tops

Nu har klockan blivit ca 19 och jag gläntar att Stefan kommer hem och tar över markservicen. Stefan kommer hem vid 19.45 och busar lite med Jennifer innan det är dags för tandborstning och nattning. När han nattar J så ger jag hundarna middag. Jag passar på att gå in och säga godnatt till J och sen var det dags att fortsätta jobba. Kommer och sätter mig i soffan med Stefan vid 22-tiden och ni kan ju tänka Er hur pigg jag känner mig med en förkylning i kroppen och hela dagen har gått stick i stäv.

That's life och jag skulle ändå inte byta det mot allt smör i småland fast med en lottovinst så skulle jag inte behöva jobba lika mkt TÄNK SÅ HÄRLIGT och drömmer vidare *asg*

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Susy

Ha, ha oj vad jag känner igen detta! Jag o Micke brukar undra "vad i hela fridens namn gjorde vi hela dagarna innan vi hade barn o hundar"? - vad fördriver "vanligt" folk tiden med?

2008-11-05 @ 09:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0