Hundarna

När klockan igår måndag hade passerat 16 och Strömsholm inte hade ringt så ringde jag dem och talade om att vi så snart som möjligt vill ha en operationstid. Vi hade turen på vår sida och fick en avbokad tid så operation sker nästa vecka det känns som en lättnad att äntligen få en tid men ändå jätte jobbigt.

Är nu glaset halv tomt eller halv fullt? Jag väljer att tänka halv fullt och försöka i möjligaste mån sprida positiva vibbar till mina familjemedlemmar och vänner.

Jo vad har vi då gjort förutom att rå om Grimm lite extra när han inte får gå på några promenader eftersom läget är som det är. Det är ju enklare att gå ut med en hund och då har jag passat på att träna Gunde på morgonpromenaden i dagsljus, härligt! Gunde har börjat få snits på apporteringsdirigeringen, jag har inte lagt ut mitten apporten än men höger och vänster fungera bra, ibland får han lite hjärnsläpp och snöar in på ena men som löser sig  med envishet och tålamod från mig, tänk vilka framsteg JAG gör *asg*. Idag var även första gången som jag skickade Gunde till kon och från kon till högre ruta även det gick bra fast det är inte vattentätt än, träna träna på. Tiden gick så fort och eftersom det inte kommer manna från himlen så skyndade vi hem så jag kunde åka och jobba. Dagarna innan tränade vi vittringen och då höll jag bara i apporten en kort stund, det gick KANON, bra fart ut och full fart in utan tugg, yes! Dumrutan gör han med lite tveksamhet och undrar egentligen vad jag är ute efter, vet att han fungerar så innan poletten trillat ner helt så det är bara att köra på.

Den viktigaste personen i ditt liv är du själv, låter kanske konstigt i vissa öron men det är inte samma sak som att vara ego. "En egoistisk person beaktar sina egna behov och villkor; som främst ser till att en själv mår bra, ofta på bekostnad av andras välmående; som (tydligt) gynnar sig själv hellre än andra". Och det är stor skillnad mot att vara rädd om sig och sköta om sitt psyke och fysik så du mår bra och kan ge energi och kraft till nära och kära, så tänker jag! 

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0