Morgonträning & lite mig

Har nu på flera morgonpromenader stannat och tränat på fotbollsplanen i vårt område. Den har jätte fint tjockt gräs och dessutom är det relativt torrt, halkrisken blir mindre. Är lite nojjig nu att även Gunde ska skada sig, han gjorde en vurpa imorse när han fick spring fnatt ett bajseriet, han stöp på näsan och mitt hjärta for i halsgropen. Det verkar inte som han gjorde illa sig utan han ruskade på sig och sen fortsatte vi promenaden till fotbollsplanen.

Igår tränade vi åter kon skick, rutan och apporteringsdirigering. När jag skulle skicka en sista gång på apporteringen så hörde vi hur det prasslade i buskarna och ut kommer en katt och Gunde fick en LÅNG hals. Jag band upp honom och försökte skrämma iväg katten men den var allt för tam och modig och jag ville inte vara allt för taskig så det gick inge bra, Fick helt enkelt sluta träna vilket iofs var bra när jag tittade på klockan så hade den sprungit iväg, vi skyndade hem och jag hade full fart iväg till jobbet.

Grimm börjar nu bli lite uttråkad, måste hitta på någon lugn aktivitet som han kan få utlopp för sin energi med, tar tacksamt mot tips! När han hade rastat sig imorse kom buset och han stod över sin älskade fotboll som en panter och jag försökte lugna honom så gott det gick. Han skuttade på 3-ben och morrade och ville att jag skulle sparka på bollen, tråkig som jag är lockade jag istället in honom lugnt.

Idag flöt träningen på med Gunde och katten hade vi som åskådare, han låg på grannens båt på behörigt avstånd och det tackar vi för. Eftersom det flöt på bra hann vi träna både apporteringsdirigering med bara en tilt från Gunde och en från mig *blink* annars suveränt. Kombinerat kon skick och därifrån till rutan för att avsluta bara med ett rent kon skick eftersom rutan annars blir den roligaste att springa till. Tränade även inkallade med ställande och läggande för elitlydnaden på 35 m och måste säga att det känns lättare än brukselitens inkallning på 75 m. Alla delarna gick KANON BRA, full fart från starten, snabbt ställande och läggande, något snett avslut men det är bara en baggis att slipa till. Provade 3 gånger för att se om det bara var en slump men alla 3 var lika bra, hurra! Bakslag kan komma med kommendering, har det i beräkningen och får jobba därefter.

Jag har äntligen fått besked om leverfläcken som jag tog bort på ryggen och det var inte så bra som jag hade hoppats på. Det har uppstått cellförändringar och jag måste tillbaka för att skära bort mer så att cellförändringarna inte utvecklas till hudcancer. Sist blev det 4 stygn som satt lite illa till på ryggen, ärret håller fortfarande på att spänna, dra och klia, hur många stygn det blir nästa gång vet jag inte men färre blir det ivarje fall inte. Vad kan jag säga annat än att solen skiner idag och att jag trots allt mår bra och har mkt att vara glad över.

Drog lite på smilbanden när jag läste nedan citat och tyckte det stämde in på mig själv.

"Jag behöver inte gå någon kurs i positivt tänkande jag har redan en positiv inställning till allt jävla skit"

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: H.Karlsson.

Hejsan. Vilken fin hemsida ni har man blir stålt stt vara Pappa Svärfar samt Morfar.



Puss o Kram.H.

2009-02-05 @ 11:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0