Dagens träning

Idag var vi ett helt gäng som skulle träffas och träna hund men den ena efter den andra föll bort och det är sånt som händer. Till slut var vi 3 tappra som dök upp, jag, Stefan och Elisa kan säga när vi tränat klart vid 13.30 att det var tur att det bara var vi 3 för tiden gick så rysligt fort. Väder gudarna hade vi också med oss, träning blev av i fint väder och uppehåll, när den sena lunchen intogs när vi var klara kom regnet, tänk sån tur vi hade *ler*

Vi började kl. 10.00 och gick ut våra spår, medan spåren låg så började Stefan och Grimm med lydnaden som idag bestod av fritt följ, inkallande m ställande och framåt sändande och gisses va härligt det såg ut mellan dem vilken kemi och samspelhet! Elisa med Seija tränade också fritt följ där fokus blev på kontakt och position med alla små detaljer det innebar. Sen var det tags att ta spåren, alla 3 spåren gick bra, för min och Gundes del så kan jag säga att jag är jätte nöjd han är så duktig i spåret, bra tempo och tog alla apporter 7 + slut.

Efter spåret var det dags för min och Gundes del, vi tränade på raka höger halter, de har tendens att bli lite sena fick bra tips från Stefan och Elisa så det gick riktigt bra till slut, övning ger färdighet som det så käckt heter. Momentet därefter blev inkallande m ställande och läggande, testade att göra en komplett och det gick BRA om man ska vara petig kunde han ha stannat lite snabbare men överlag riktigt bra. Körde även ett par raka med kommendering vilka också fungerade utan tempominskning, yes! Framåtsändandet filades det på, det som jag behöver är att ha nya människor i gruppen, Gunde kollar ofta av nya personer i gruppen, efter Elisa och Stefan var kände så flöt momentet på utan anmärkning. Nu hade vi ångan uppe och körde lite skall, tungapportering med tempo och ingångar, dagen avslutades med stegen som Gunde börjar bli riktigt säker på. Tidigare har stegen triggat honom så han har haft problem med tempot både upp på den och när han väl är uppe men som sagt nu går det kanon.

Sist för dagen tränade Elisa och Seija apportering, fick ett gott skratt när Elisa kastar apporten helt snett och kort. Hundträning är inte lätt man ska vara bra på många saker för att få delarna att fungera *ler* som att kunna kasta långt och rakt MEN kasten efter gick jätte bra och Seijas apportering var verkligen super!

***TACK*** till Er 2 för en givande och trevlig dag så planerar vi in mer träning inom kort KRAM KRAM

Ps Hittade lite fler bilder som kan vara kul för Er att se, om inte är det bara att låta bli *asg* Ds


Så här såg vi ut när vi hämtade Gunde.


Tuss och jag, Tussen lärde mig massor som min första egna hund.


Stefan och ET har tränat skydd på Skillingaryds lägret.


Sist men inte minst en bild på de 2-benta i familjen på ett Demefinezz läger, dags för utfordring medan spåren ligger, observera nappflaskan i min träningsväst, vad gör man inte för att få flyt på allt *ler*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0