Flyt i träningen

Igår tränade jag, Malin och Lotta på Södra. Lotta m Hector var först ut och tränade på entréer och de fick till dem riktigt snyggt, tränade sen igenom lydnadsklass 1 och budföring på Malin, så himla duktiga.

Sen var det jag och Gunde, Gunde var i sitt esse och jag bara älskar denna hund är jätte nöjd med träningen och tusen tack Malin och Lotta för all hjälp såsom kommendering och feedback i form av tips och råd, det är guldvärt.

Malin och Treo övade även de på entréer och en alert och avslappnad attityd och det gick riktigt bra så jag fick gåshud, vilka framsteg!

Sist men inte minst tränade jag m Grimm och positionsträning, han har velat gå för långt fram men slipande gav frukt fast bäst går han med Stefan förståss. Vill inte belasta han än med snabba starter eller tvära stopp så vi tränade fjärrdirigering sitt / ligg, han vill gärna sätta sig upp framåt och dra med sig rumpan så där blev det att öva på tekniken. Avslutningsvis tränade vi passivitet och Lotta tyckte han låg lugnt och fokuserade på mig, kändes jätte bra.

Ha en helt underbar fredag och njut av solen och det fina vädret.

Tänk så många bra ordspråk det finns "I drömmar och i kärlek finns det inget som är omöjligt"

Soliga hälsningar,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0