Hälsan först

Vill börja detta inlägg med att tacka Er alla underbara vänner för mejlen, sms och inlägg här på sidan, sånt värmer och ger oss styrka. ***TUSEN TACK*** och mängder med kramar.

Jag har blivit inringd till påsksmällen från reservlistan, var på 6:e plats. Tackade glatt JA igår men inser idag att jag måste ta mitt förnuft till fånga och inte pressa mig själv på fredag för att klara tävlingen.

Förkylningen kan gå ner i lungorna eller hjärtmuskeln och då är jag illa ute MEN det tog emot ska ni veta att ringa idag och tacka nej till platsen jag blivit erbjuden.

Har haft turen och kommit med på 2 tävlingar längre fram och då hinner jag slipa lite mer på detaljer och siktar på dem istället.

Buketten stod en vecka, snacka om att åldras med värdighet innan den fick avsluta sin prakt i komposten.


Så till Grimm, han är pigg och har aptit, avföringen är bra men har tunnat ut rejält och musklerna på bakbenen är inte som förr, det är bara att ta en sak i taget så blir allt säkert bra till sist.

En suddig bild från min telefon på älskade dottern som nu ska bre sina mackor själv. Hon är koncentrerad i leverpastejasken, man får inte vara så kinkig att det blir stor hål i pastejen.

När hon var hos mormor sitt så lärde hon henne att det heter faktiskt smörgås men det tog ett tag att övertyga Jennifer.

Min underbara hjälpreda, en stund tycker hon att det är jätte roligt att dammsuga och brukar observera att det finns hundhår på golvet, konstigt va?!


Här tar vi oss en fika på verandan en härlig vårdag, min muffins har jag redan glufsat i mig *mums*


Tog en bild från mitt jobb i veckan nu när isen har smält i viken, underbar utsikt.


Så till ett passande ordspråk "Vänner visar sin kärlek - när du har det svårt, inte när allt går bra"

Tänk på att imorgon är en ny dag,! Jag brukar tänka så när jag haft en dålig dag att det finns nått positivit med den med och det är när den är över och jag ska gå och lägga mig, att nu är denna skit dag till ända. Nått positivt finns i det mesta, gäller bara att leta fram det, fast det är inte lätt men det går.

Ullis

Kommentarer
Postat av: Jenny och Uffe

Härligt att Grimm är på bättringsvägen - håller alla tummar att det fortsätter åt rätt håll nu.



Vilka härliga bilder :) Idag har vi haft 14 grader i skuggan - så vi har varit ute och donat på tomten en hel del. Men det tar en stund att kratta 4300 kvm tomt kan jag säga - blev inte klar idag kan tilläggas :) Faust älskar att springa fritt omkring på gården - det är härligt att se.



Krya på er nu och sköt om er.



Kramar

2009-04-10 @ 17:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0