Skit

Ja just SKIT har jag fått ta hand om under eftermiddagen och kvällen för Grimms mage var ur balans, troligen är det pga sövningen efter återbesöket på Strömsholm som förövrigt bara var positivt, nu går allt åt rätt håll!!

Grimm den stackarn bajsade i bilen och tillråga på allt elände var det diarée, större delar av han var nersmetad. Tog ut och rastade honom och han ville inte sluta bajsa fast det bara kom droppar. När vi kom hem så behövde jag åka och hämta Jennifer på dagis och förstod att ett besök på apoteket behövdes för att köpa medel som stoppar upp just diarée.
Plockade ut fleecefällarna och la dem i tvättmaskinen, biamadrasserna tog jag ut och för att senare göra rent dem. Lukten fanns kvar i bilen inte mkt att göra åt det nu, bara gilla läget. Försökte få i Grimm vätska med doseringsspruta och det spydde han upp i sin bidbädd, då blev jag riktigt orolig

När jag åkte stängde jag in Grimm i hundrummet och när vi kom hem hade han bajsat ner sig igen, fy stackarn så låg han såg ut. Allt sånt här händer när jag är själv och Stefan jobbar men det var bara att bita ihop, först fick jag i Grimm dosen som hjälper till att stoppa diaréen samt 5 cl dofilus sen åt Jennifer och jag medans Grimm var på tomten och försökte tömma tarmen ännu en gång. Efter maten var det dags att börja rengörningen, Grimm hade då lagt sig och började kännas lugn och jag drog en suck av lättnad, Jennifer satt som tur var stilla och tittade på Bolibompa.

Först ut var biabädden, sen fick Grimm sig en dusch, Gundes biabädd fick oxå en rengöring. Lukten försvann inte från de nytvättade fleece fällarna så jag fick tvätta dem igen. Biamadrasserna som vi har i bilen gjordes rena, när Stefan kom hem tvättades hundburen och gummimattan som täcker golvet i bilen. Tvättmaskinen går nu med de sista filtarna från bilen och hoppas att det räcker med en tvätt.

Så till den viktiga i allt detta, Grimm, nu har det gått flera timmar och han mår bättre, har fått i han lite mat blandat med dofilus och det har fått vara kvar och han sover gott. Ska ge honom en dos till som stoppar upp innan läggdags så hoppas vi att vi får sova i natt. När Stefan kom hem från jobbet gick han ut en sväng med Grimm och han hade då återfått sina krafter och ville leka med fotbollen.

Nu ska jag sätta mig i soffan och ta ett glas rött vin och umgås med min älskade man.

Känner mig sliten men imorgon är en ny dag.

"Det som inte dödar, härdar"

Ullis

Kommentarer
Postat av: Cilla

Stackars grimm räcker det inte för honom nu?? Och sen måste jag även säga stackars ullis inte kul att behöva ta hand om det.

2009-04-04 @ 08:47:24
URL: http://www.mejas.se
Postat av: Ullis

Tack snälla gulliga Cilla, instämmer, borde det inte vara nog för Grimms del nu. Alla bekymmer har gjort han grå på hakan fast han bara är 5 år. KRAM

2009-04-04 @ 16:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0