Överlycklig, tårarna rann

Tänk att Gunde och jag gick och vann rasmästerskapet i bevakning på strålande 1005 poäng med nolla på ljudet, känns helt makalöst!

Det krävs en hel del planering för att få ihop tävlingen, Stefan jobbade lördag natt så Jennifer sov hos farmor och farfar som var i sitt hus i Stockholm denna helg (de bor normalt i Orsa).

Klockan ringde 03.00 och jag hade haft svårt att sova och somnade nog vid 23, jag var långt ifrån pigg när klockradion började spela *gäsp*. Hade förberett det mesta dagen innan som tur var, hämtade upp Lotta i Hagsätra kl 04.00 och vi började vår resa till Enköping.

Var på plats i god tid och rastade hundarna, Grimm började med diarré efter att ha stulit smörgåsar kvällen innan, han har blivit överkänslig sen en lång period med rimadyl, stackarn.

Vi drog startnummer 10 vilket resulterade i:
 
Upplet
Spår
Lydnad
Patrullstig

Uppletet gjorde Gunde strålande med 4 föremål och betyg 9

Spåret gick oxå jätte bra förutom att jag inte visade att han tog spåret med min hand "markering", har en åsikt att reglerna ska revideras så att detta står lika tydligt som markeringarna på patrullstigen ska utföras för det gör det inte idag men men betyget för mig blev 8,5. Sen hade vi lite väl gosigt på halten, Gunde är väldigt spår säker vilket gjorde att när jag klappade honom så slappande han av och mös till selet var på då var det full fart iväg betyget för halten blev 7, själv upptaget av Gunde och med alla pinnar i spåret blev det 10 /10 *hurra*.

Lydnaden hade drive-in, kan säga att folk inte stod på kö för att starta så jag beslöt att vi skulle börja. Fick betyg på alla momenten, Gunde var lite dämpad något som ni säkert förstår är det mitt fel sen tidigare tävlingar när jag gått av planen irriterad "pms-kärring" MEN det är det ändring på nu!! Med en 10:a på stegen sprang vi glatt av planen till bilen där det blev bolllek och köttbullar *ler*

Patrulleringen var försenad, vi startade 16.30 och var allt annat än pigga, Gunde körde på ren motivation och drog mig runt stigen och då gick även jag igång. Betygen från patrullen höll de hemligt till prisutdelningen, Gunde fick 10 på vinden och jag 8,5 på min taktik inte illa och känner mig stolt över det. Tyvärr nollade vi ljudet fast Gunde fick 2 markeringar på ljud men inte där det skulle vara, han fick dessutom bärplockare på stigen.

Jag och Lotta pratade efter patrullen att jag borde hamna bra till placeringsmässigt FAST det var inte det viktigast utan min goa magkänsla för Gundes och mitt samarbete genom hela tävlingen, det emotionella var på topp och kändes härligt *love*

På prisutdelningen ropade de upp det ena namnet efter det andra och efter placering 6 förstod jag att jag skulle vara med i topp 5 och när 4 placeringen ropade fram kändes det helt overkligt att jag skulle hamna på pallen. Sist stod jag och en kvinna i gröna kläder (är SÅ dålig på namn), gisses vad pirrigt det var, kvinnan hade dessutom ett fint borderat märke på sina grönkläder något om instruktör och min tanke att vinna fanns inte. När mitt namn ropades upp på första plats började tårarna trilla och känslan var obeskriv bar *VI VANN*

Har många att tacka för hjälpen till prestationen utan träningskompisar kommer man ingenstans och bevakning kräver figuranter och planering.

Tusen tack för hjälpen utan Er hade det inte varit möjligt ***KRAM***:

Lotta m Hector
Jessica m Reija
Marie m Peg & Tee
Nina m Glimma
Katarina m Garp
Lena m Odo
Jojo m Leya
Mikaela m Tindra

Utan Stefans stöd och peppning hade det inte heller varit möjligt ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA. Att ha hjälp med Jennifer när Stefan jobbar helg och långa dagar är också nått som är nödvändigt, de som är guldvärd är Jennifers farmor och farfar, mormor och Ingemar samt moster Jessika KRAM till Er alla.

Har sagt det flera gånger förut och kommer nämna det flera gånger till ***TACK*** Anna för min prins!

Tack Lotta för sällskapet hela dagen och för att du tog hand om Grimm.

Är otroligt glad men trött och ska nu vila några dagar innan det är dags att slipa på momenten i brukset.

Sist några ord från Mia Törnblom "Tillåt dig att ha visioner och passion", Skratta mycket med andra".

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Suss alias Sune

Faan va du e duktig!! Hårt arbete lönar sig och det är du värd!!



Kramar i massor

Suss

2009-08-17 @ 19:35:49
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Glimz

Att bli & vara något, är INTE gratis! Du/ni har slitit hårt för att komma så här långt, blod, svett & tårar :D o med det slitet, går ni och vinner. Så jäkla mega häftigt!

Kramar om segrarna -Nina

2009-08-17 @ 22:25:14
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Sussie

GRATTIS! Vad ni är duktiga.

Det måste ha varit en härlig känsla efter en så lång dag.

Hälsn. Sussie(svägerska till Lena/Zyrran), Myzzko och Cewin

2009-08-18 @ 09:04:45
URL: http://www.123minsida.se/cewin
Postat av: Ullis

Sune min kära vän, du är underbar som kan glädjas med mig fast du inte gillar hundar.



Puss & kram

2009-08-18 @ 14:12:10
Postat av: Ullis

Du har helt rätt Nina, man måste kämpa för att komma långt och turen jag har haft är att få köpa Gunde av det virket han är, dock inte alltid lätt utan jag som är envis.



Kramar tebaka!

2009-08-18 @ 14:46:18
Postat av: Ullis

Hej Sussie, kul att du kikar in här och tack för dina rader. Du får gärna hojta till om vi stöter på varandra, är himla dålig på att känna igen folk skäms.



Må så gott!

2009-08-18 @ 14:52:56
Postat av: marie&Peg&Tee

MEGA GRATTIS TILL ER!!!!!

Vilket team ni är.



Kramar Marie,Peg,Tee

2009-08-18 @ 19:46:12
URL: http://brassie.blogg.se/
Postat av: Suss alias Sune

Klart jag blir glad, är du glad är jag glad även om jag inte tycker om dina "odjur". Fast dom verkar ju rätt duktiga ändå :-)



Kram //Suss

Ps: sommaren är inte slut än :-))

2009-08-18 @ 20:47:36
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Suss alias Sune

Klart jag är glad, är du glad är jag glad :-) även fast jag inte gillar dina "odjur" :-)



Kram /Suss



Ps: sommaren är inte slut än :-))

2009-08-18 @ 20:49:06
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Sune, nästa gång vi ses är det dags att du hälsar på våra odjur och låter de pussa lite på dig asg



Jag vet att du har lite jobbiga minnesbilder av Tuss som valp ca 10 veckor hängades i din strumpor, den skräckupplevelsen var inte kul hahahahaha



Nä det är lugnt du slipper dem fortsättningsvis med, gillar dig skarpt ändå vännen kram

2009-08-18 @ 21:32:33
Postat av: Ullis

Marie, tack och tusen tack för ditt jobb som figge, där kunde jag vekligen slappna av med din säkerhet KRAMAR I MASSOR

2009-08-18 @ 21:33:35
Postat av: Gunvor

GRATTIS!! Utmärkt jobbat:)

2009-08-19 @ 09:20:38
URL: http://www.roscanailles.info.se
Postat av: Ullis

Tjena hej Gunvor, kul att du tittar in och tack för grattiset, nu siktar vi på brukset, syns säkert där!

2009-08-19 @ 10:35:51
Postat av: Lena

Fasen Ullis, vad kul! Stort grattis till er! Och tänk, en 10:a på stegen - jag är imponerad! =)

Kramis Lena, Elsa och Drama

2009-08-19 @ 23:27:00
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: susanne&Bigge

Det är svårt att finna ord tycker jag! Är så tacksam att ha en son efter Gunde, och att ha en relation till dig som alltid har så mycket över till andra GRATTIS!!!!

2009-08-19 @ 23:28:26
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ullis

Lena, ibland så klaffar det, begåvning på stegen är inget Gunde hade från början men han har alltid tyckt den varit kul och det är en kanon grund.



Tack för dina ord, vore kul att ses igen, hoppas du är bättre i örat.



Mängder av kramar och pussar på dina tjejer.

2009-08-20 @ 09:54:54
Postat av: Ullis

Susanne, tack snälla, blir glad över det du skriver, jag försöker hjälpa till och ge av det jag kan, tyvärr räcker inte tiden till ibland.



Pussa på favvo Bigge, du vet att han har en speciell plats i mitt hjärta.

2009-08-20 @ 10:01:26
Postat av: Eva

Helt otroligt vad du kommit långt, Ullis! Du är jätteduktig och har så klart en bra hund också! Stort Grattis från oss i Tyresö, kram Eva!

2009-08-23 @ 14:19:36
URL: http://www.reldaz.se
Postat av: Ullis

Men HEJ Eva! Kul att du kikar in här. Alltid lika gullig och tackar ödmjukast för komplinmangen.



Du har ju följt mig som en helt grön nybörjare till idag när jag börjar känna mig varm i kläderna men jag har fortfarande massor att lära!



Tack för att du från början trodde på mig **KRAM**

2009-09-02 @ 10:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0