Glad i vardagen

Tänk så mkt det finns att vara glad över, inte klokt! Och alla trevliga goa vänner jag har *puss på Er*

Jag är så glad på varje promenad jag tar med hundarna och tänker då på samma period förra året när Grimm var skadad fy vilken jobbig tid vi hade. Han är helt återställd och är pigg och fräsch *love*.

Gunde är pigg som en mört, trist är vädret som hämmar mig i hundträningen nu när jag känner att vi har flyt men så är det denna period på året. Grimm och jag har oxå tränat ihop oss, hans svans säger de i träningsgruppen viftar glatt hela passen, det värmer mitt hjärta.

Har jätte trevliga och stöttande personer i träningsgruppen som är guldvärd, Carina, Mikaela, Mia och Sandra. Tränar även med andra som ni vet vilket är jätte givande.

Anna G och jag var ute i fredags och åt god mat som avnjöts med en fördrink och vin till maten. Vi dansade till de stängde, kan säga att jag var lite sliten dagen efter och hade ont i min arma kropp efter Travlota utspelen på dansgolvet *asg* Tack vännen för en super duper trevlig kväll, det var länge sen jag hade så kul!

Stefan och Jennifer håller sig friska, mina älskade! Stefan är så klok, härom dagen kom han hem och sa "när en dörr stängs så öppnas en annan" och så är det, gäller bara att se den som öppnas. Jennifer har lugnat sig med sin värsta 3-års trots och fått ett helt underbart skratt som jag bara älskar.

Jennifer och Gunde har funnit varandra, varje morgon går hon fram till grinden vid hundrummet så gosar de, en viktig ritual. Grimm däremot håller sig på avstånd från Jennifer, det går sakta framåt ju äldre hon blir och mindre yvig. Hon har vid flertal gånger tidigare sprungit fram och ruskat grinden vid hundrummet så den skramlat, Gunde höjer inte på ögonbrynet men Grimm springer långt in i rummet. Naturligtvis har vi sagt åt henne att inte göra så men barn och hundar har vissa saker gemensamt - uppmärksamhet. Nu har det blivit mkt bättre och hon månar om hundarna och hjälper mig att ge dem mat. Hon ger Grimm maten som är lite försiktigare än Gunde, jag är hela tiden med som ett vakande öga vilket är viktigt när det gäller barn och hund enligt min åsikt.

På torsdag blir det träning i ottan (kl 07.00) i ett ridhus, är man en hundnörd så är man, vi som ska träna är jag, Sandra och Mikaela *längtar*

Julen firas hemma hos oss med min släkt, ska bli trevligt att ses!

Avslutar med några kloka rader "Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga".

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Annika

Japp jag kommer på julen ska bara boka en SL buss så jag frakta min familj till Värmdö LOL!

2009-12-08 @ 17:27:33
URL: http://annber.blogg.se/
Postat av: Suss

Du och din familj verkar må bra, skönt!! En postitiv inställning är toppen och den verkar du ha funnit i mycket.



Hoppas ni får en bra jul!

Kram kram

Suss

2009-12-08 @ 19:12:18
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Anna Gewalt

Tack själv Vännen för en helt galet underbart rolig kväll!

Det blir vad man gör det till och vi tog över hela dansgolvet och levde verkligen ut!

Det måste vi göra om, snart igen!

Kram Anna

2009-12-08 @ 21:40:06
URL: http://www.junaochjag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0