Kött

Kan man bli annat än upprörd över hur djuren vi får kött att äta ifrån har det, ingen har väl missat denna hemska information?!

Tänkte idag när köpte rökt skinka idag att jag skulle kolla hur det stod till med alla E-ämne och blev helt förfärad. Nästan all rökt skivad skinka innehöll flertal E-ämnen även den ekologiska NÄÄ FY SJUTTON.

Till slut hittade jag en:

"Samiskt Rökt Skinka" med texten "Rökt över en bädd av björkved helt utan elektricitet. Producerad i Jokkmokk av kött från Svenska Gårdar"

Den innehåller inga E-ämnen och är nyckelhåls märkt TYVÄRR var den inte gjord av ekologiskt kött. Jag fick helt enkelt välja, äta rökt skinka utan E-ämnen, tänker då främst på Jennifer eller ekologisk skinka med E-ämnen denna gång valde jag ovan nämda skinka.

Om nån av Er som läser det här hittar rökt ekologiskt skivad skinka utan E-ämnen så får ni jätte gärna höra av Er.

Till julskinka detta år blir det DEFINITIVT EKOLOGISK!!!

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Suss

Ridderheim har bra utbud på E-nummerfritt, vet dock inte om dom är ekologiska. Jag har inte kollat igenom sortimentet, det jag såg var hel skinka. Kolla länken nedan.



http://www.ridderheims.se/item.aspx?id=4#



Jag håller med dig om att det är ju för sjutton

E-ämnen i allt. Jag kollar ofta på förpackningarna efter e-nummer och tex kötthalten i korv mm.



Ha det gött kompis!

Suss

2009-12-03 @ 07:40:43
URL: http://smulansus.blogspot.com
Postat av: Katarina

www.middagsfrid.se



Kolla där....



Kram kram

2009-12-03 @ 18:37:19
URL: http://www.garpsaventyr.se
Postat av: Pia&Bond

Vår julskinka kommer att vara av vildsvin. Djuret har fått gå i sin naturliga miljö ända tills det smäller. Ingen vanvård, ingen plågsam transport till slakteriet och ingen stressande väntan innan det sker.

Folk som har plågat djur på sådant vis som har framkommit borde få ett långt fängelsestraff och ALDRIG mer få ha djur i sin ägo.

Jag har dålig koll på skinka utan E-nummer men det var skönt att skriva av sig lite :-) Kram på Dig!

2009-12-06 @ 10:12:21
Postat av: Ullis

Tack snälla & gulliga för tips och råd!



Såg igår att vår lilla konsum affär hade ekologisk julskinka, hurra!



Stor KRAMAR till Er alla 3!

2009-12-08 @ 13:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0