Spår & upplet

Planering planering, mitt liv består mkt av planering men det är nog även därför jag får mängder med saker gjorda *ler*



Stefan jobbar hela helgen och farmor och farfar ville att Jennifer skulle var hos dem så då har vi dagarna för oss själva grabbarna "G" och jag. Mässan i helgen är inget alternativ för oss trots att Gunde har en avelsgrupp, till det räcker inte tiden, tyvärr. Önskar alla Gundebarn stort LYCKA TILL!!. Alla sjukdomar som brukar komma efter dessa tillställningar vill vi undvika nu när träningen flyter bra. Istället så träffades Carina och jag på Lida för att träna spår och upplet.

Tyckte inte riktigt när klockan ringde imorse vid 7 en lördagmorgon att beslutet var så klokt då men nu efteråt är jag SÅ HIMLA NÖJD. Carina la Gundes spår, jag la Ace och Grimms.

Gunde var först ut, gjorde ett klockrent påsläpp snyggt sen fick han lite snurr som han löste, jag känner mig jätte nöjd och tack till dig Carina för ett bra spår! Vi har inte spårat sen i oktober men ändå hade vi ett riktigt bra flyt!


Liten Gunde, se så snygg han är *love*

Fröjden för dagen var att se Carina och Ace, vilket ekipage! Så snyggt upptag och ett härligt tempo i spåret med ett samarbete Ace och Carina emellan, såna stor framsteg och jag är så glad för Er skull *KRAM*

Medans Grimms spår låg körde vi upplet, Gunde fick 6 föremål, det sista tog tid att hitta men han ger inte upp, han bara letade på, envis som sjutton, duktig hund *ler*. Ace hade lite mkt spring i benen i början men sen gick det som på räls, jätte bra jobbat!

Sist blev Grimms spår och jag är och blir rörd över denna älskade 4-bening hur duktig och noggrann han har blivit i spåret, tuffade på som ett väl avvägt lokomotiv.


Grimm vilar i bidabädden med en liten gose rottis.

Efter hundträningen åkte jag till IKEA och köpte nya täcken till mig och Stefan nu med nya sängar (Kungsängens ställbara *underbart*) och kuddar så kändes nya täcken också nödvändigt, köpte även lite julklappar.

Tror ni jag åkte hem sen, nej nej, det var dags för Gunde att vaccinera sig och färden bar till Ylva, tack snälla Ylva för hjälpen, du är guld värd.

Handlande Sushi på vägen hem som jag nyss har ätit, smakade gott.

Apropå snön som faller

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Glimz

Faaaaaaaaaaantastiska kvinna, du är heeeelt underbar, så är det å så kommer det alltid att vara! Det absolut bästa till dig och det dina :D

Kraaam -Ninz o Glimz

2009-12-13 @ 10:25:26
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Nina, nu är en mästare på superlativ och peppande ord, tar tacksamt emot bara du har energi kvar till dig själv blink



Tack för lösenordet, har inte haft tiden än bara att logga in hos dig men det kommer.



Kramar i massor

2009-12-13 @ 17:14:40
Postat av: Glimz

Superlativen finns där per default till de som förtjänar dem & det är härligt att dela med sig av energi när man inte blir bestulen på den ler

Kramar om dig vännen!

2009-12-13 @ 22:46:12
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Peggy & Mys

Grattis till Stefan från oss och vad härligt att läsa att träningen gick så bra!

Tecknade serien var helt underbar!

Må gott!

2009-12-14 @ 00:08:53
Postat av: Ullis

Heeej Peggy, kul att du kikar in här och skriver några rader.



Grattis hälsningen är framförd till Stefan.



Allt gott önskar vi Er.

2009-12-15 @ 14:07:58
Postat av: Pia&Bond

Men jösses vad söt lilla Gunde var!!! Hälsa Stefan och gratta i efterskott från oss. Kram från mig till världens bästa Ullis!

2009-12-16 @ 07:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0