Årsmöte Rottweilerklubbens Östra Lo

I lördags var det dags för ovan nämnda årsmöte och jag hade blivit tillfrågad att vara mötesordförande och som jag även tackade ja till.

Det var en engagerad liten skara medlemmar som hade samlats och stämningen var högt i tak och trevligt. Som en i valberedningen hade vi fått tag på en bra sammansättning av styrelse för 2009, tack till Er alla som åtog Er uppdragen!! Jag tror att många inte vågade komma för tidigare årsmöten har varit i andan att man "borde, måste, ska" och så tycker jag inte att det ska vara. Man ska kunna gå på ett årsmöte utan att känns sig tvingad att ta på sig uppdrag, om vi istället försöker entusiasmera och uppmuntra varandra för det är trots allt på sin fritid som det ideella arbetet görs så måste det bitvis vara kul!


Inte att förglömma är hur lärorikt det är att engagera sig ideellt, tror även att man behöver ha en god självkänsla och inte bara kunna ge andra dunkar i ryggen utan även sig själv när man har gjort vissa bra saker.


Gunde blev Årets Rottweiler i Östra Lo, något som jag är väldigt glad och stolt över. Min älskade underbara hund, måtte inte jag sätta käppar i hjulen för vad han kan komma att prestera fram ledes.


Avslutar detta inlägg med att jag hade en fantastisk söndag i Norrköping med mycket trevliga hundvänner, återkommer med rapport.


Sist men inte minst, ett citat "Vänlighet föder vänlighet"

Simma lugnt *ler*


Ullis


Kommentarer
Postat av: Emma o grabbarna

Grattis till utmärkelsen. Den är ni väl värda!

Postat av: susanne med bigg och novaBig

Grattis till pappa Gunde och till dig Ullis!!! Tack för dina ord i bloggen och för ett stärkande samtal förra veckan kram Susanne!

2009-02-03 @ 20:11:05
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Glimz

Vasse gooo!

Du är otroligt duktig Ullis, självklart kommer det grattisar :D Du har slitit för att komma dit du kommit, för inte har det varit gratis! Jag försöker att ta hand om mig & de mina så gott det går!

Stor kram till dig & din fina flock -Nina

2009-02-03 @ 20:30:30
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0