Frustration & behov av planerande

Stefan har jobbat hela helgen med sina 12-timmars pass och då är inte resan fram och tillbaka inräknat. Det skapar en viss frustration hos mig när jag är själv med hundarna och Jennifer och inte underlättar det att Grimm är skadad. Känner mig väldigt låst och kan knappt gå på toa själv, dagarna går i ett varvat med hundpromenader och ta hand om Jennifer. Hann duscha en snabbis i söndags medans Jennifer tittade på Pippi, det var välorganiserat med både film och frukt, en fungerande muta *ler*.

Vissa helger flyter allt på kanon men inte i helgen som var då kände mig som "häxan surtant*" igen bra mamma, matte eller fru MEN det är ju en del av livet att ha dåliga dagar.

Jag tog lite bilder på en av promenderna på både Gunde och Grimm eftersom jag går dubbla gånger,


Jennifer och Grimm agerar fotomodeller

Gunde kommer i full fart på inkallning

En busig Gunde som vill hitta på nått kul

Min underbara hjälpreda vid uppletet med Gunde

Jennifer gömde föremålet helt själv till Gunde, hon vet precis hur det ska vara *love*

Här vallas en korridor, se hur målmedveten hon är *ler*

Gunde får sniff på föremålet som Jennifer gömt

Ett mycket bra tempo in utan tugg inget att klaga på där

Nästa föremål är en puck som han lagt på högkant i munnen, ser väldigt roligt ut *asg*

Efter 2 genomsökta korridorer avslutas det med rolig lek av lillmatte

Jennifer håller tennisbollen i händerna och Gunde väntar spänt på kastet

Underbar lekinvit från Gunde när Jennifer tar bollen.

Vi kom överens, Stefan och jag att han tar Jennifer och hundarna helt på mornarna när han är ledig vilken han gjorde utan problem redan på måndagen. Mitt humör var på topp på morgonen så jag hann både bädda rent i sängen sätta på en tvättmaskin, dammsuga, vika tvätt, diska och plocka undan leksaker samt att vara på jobbet kl 09.00. Jag var full av energi och humöret på topp vilket har hållt i sig, jag har behov av egen tid och då är jag en resurs för mina kära.

Ett lite roligt ordspråk som man kan tänka på i vissa situationer"Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker."
 
Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: marie

kan man få låna den söta lilla hjälpredan ;-)))

syns på lördag

kram marie

2009-02-25 @ 09:51:02
URL: http://www.briard.mia-co.com
Postat av: Ullis

Inga problem Marie ler, säga bara till var och när asg hon är även väldigt social och ser till att fånga ens uppmärksamhet om det behövs.



Ser fram emot lördag, hoppas vi har väder gudarna på vår sida. KRAM

2009-02-25 @ 11:10:43
Postat av: Anna

Vilka fina bilder på både hundar och prinsessa men ballast var ändå bilden på Gunde med pucken i munnen, helt i luften.



Känner igen känslan av att vara LÅST man vill bara rymma hemifrån ett litet tag.

Men vännen det blir bättre när våren kommer, då slipper du all av och påklädnad. Att bara kunna gå ut när man vill är frihet nog;-)



Kram Anna

2009-02-26 @ 12:35:38
URL: http://junaochjag.bloggagratis.se
Postat av: Ullis

Hej vännen, du är lika klok som vanligt, har inte tänkt så långt som våren men den står ju faktiskt runt hörnet :-)



Jag är ingen mästerfotograf men är faktsikt nöjd med bilderna, ibland så får jag till det. På fredag blir det mer bilder och förhoppningvis blir några bra så vi kan skicka dem till dig.



Kanske en fika hos oss på söndag så tjejerna får leka lite?



KRAM KRAM

2009-02-26 @ 15:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0