Grimm är halt *cry*

I veckan så halkade Grimm till ute fast det var en lugn promenad i sele men i det här vädret och väglag är det inte undra på, finns inte några helt isfria sträckor att gå på. Detta resulterade i att han blev halt igen, han som var på rätt väg och gick nu utan att halta däremot haltade han i travet de få gånger han kom upp i det.

Efter samtal med Strömsholm har vi ökat upp rimadylen igen till morgon och kväll samt kortat ner promenaderna till 10 minuters igen, back to basic. Vi ska på återbesök till dem på fredag, håll alla tummar att det inte är nått allvarligt, vår värsta fasa är att de behöver operera igen för att allt ska bli bra. Dels för Grimms lidande, inget lätt ingrepp och eftervård och samtidigt pengamässigt. Bara operationen kostade 26.000:- och vi har hos Sveland den högsta ersättningen de har, 40.000:- med huvudförfallodag 1 nov. Med alla återbesök som vi haft så är det inte mycket kvar av ersättningen så blir det en operation till blir det att tömma sparkontot och be släkten om hjälp.

Det känns tungt och vi har en stor oro. Jag hoppas verkligen att Stefan kommer hem med ett positivt besked på fredag så det genererar energi till mitt tilltänkta hundtränande i helgen eftersom vi är barnlediga.

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: susanne med big och nova

Tänk att det alltid är något skit:( Jag lovar att hålla tummarna för Grimm och er Kramizzzzzzz Susanne!

2009-02-10 @ 14:27:29
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tänker på er å håller tummarna allt jag kan för er på fredag, du vet att det bara e att ringa om du behöver prata



Kram

Cilla

2009-02-11 @ 11:11:32
URL: http://www.mejas.se
Postat av: Ullis

Tack snälla Susanne & Cilla. Kramar till Er båda!!

2009-02-11 @ 14:13:16
Postat av: Lotta

Jag har tänkt på Grimm dem här senaste dagarna när det har varit rena isbanan ute. Har inte gjort något annat än skrikit på hundarna att ta det lugnt. Sen går jag in på din blogg och ser att han har halkat.:-( Nu är det fredag så hoppas verkligen att Stefan ringer med ett positivt besked. Håller tummar och tår



Kram

Lotta

2009-02-13 @ 14:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0