Återkoll

Var i förra veckan på återkoll med Grimm och allt är inte som det ska *cry*. Han sätter sig inte ner normalt utan viker lite ut benet samma sak när han går så är rörelseschemat inte helt i fas. Benet/knät hans har även en högre temperatur än vad den ska ha *suck*. Rehabet bestod av motion i treadmillen och vi fick tips och råd som bland annat är att vi behöver kyla benet efter promenaderna. Vi har en vetepåse hemma som man kan värma eller kyla och den ligger nu i frysen så den är kall när den läggs på Grimms ben efter vi varit ute. Till en början var det under viss protest men nu börjar han bli van att den läggs på benet, kylningen behöver ske på utsidan av benet så inte den dit skruvade metallplattan kyls vilket annars kan ge obehag. Jag passade även på att duscha Grimm och efteråt blev han fönad, han fann sig i det men hade nog gärna velat kampa med slangen istället den busen *ler*, han tyckte inte föning var nått för en riktig hane *ler*

När jag ändå är inne på den negativa linjen så har jag själv blivit förkyld *ARGHH*, det kom som ett brev på posten och känns så typsikt bara för jag har bestämt mig för att börja träna, kortet är beställt och betalt och träningen igår måndag blev inställd. Vågar inte träna förkyld så jag får komplikationer, tog en promenad med Gunde imorse istället och tränade lite, annars blir jag rastlös.

Jennifer har haft feber och varit hemma med Stefan i 2 dagar, vi blir så oroliga när feberna stiger mot 40 grader och hon är helt loj, ligga still är inte något hon brukar göra annat än när hon sover. Hon har somnat i soffan 2 kvällar i rad, vilket vi tycker är mysigt men inte normalt det hon gör eftersom hon är så full av bus.

Renoveringen hemma har avstannat men jag tror att det nog blir målat i helgen, det är ingen ko på hal is så att säga men visst längtar jag att få det klart. Har kommit på lite mer som jag vill göra om i hallen som insidan på ytterdörren och glaspartiet runt om till Stefan glädje *haha*, jag har MASSOR AV IDÉER, bra sådana om jag får säga det själv *asg*. Stefan har skruvat ihop Jennifers nya rutschkana som hon fick i julklapp av farmor & farfar, den är nu även provåkt av henne.

I lördags kväll var vi 4 st ekipage som tränade i ridhuset, Annika m Hardy, Lotta B m 2 hundar, Lotta O m Hector och jag m Gunde. Vi kom lite sent in i ridhuset för det var en ryttare som red sent, har inte folk något annat för sig en lördagkväll *skrivet med STOR IRONI*. Under tiden blev vi alla bjuda på fika, tusen tack snälla rara. Träningen gick bra för oss alla, Gunde fick lite hjärnsläpp på apporteringsdirigeringen med all störning men det löste sig till slut och var nyttigt.

Ordspråk denna gång "Ingen kan allt, men alla kan något"

På återhörande mina bloggläsare,

Ullis

Kommentarer
Postat av: susanne med bigg och novaBig

Hej! Tråkigt med Grimm:(Hoppas det blir till sig.

Hade ett öron barn som låg på 40 plus för det mesta under många år. Kylde honom med handukar från frysen när det var som värst. Känner igen oron!! Trevlig helg Susanne!

2009-01-15 @ 20:54:28
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0