Nytt år

Då avslutade vi 2008 med att Jennifer fick öroninflammation på nyårsafton, iofs har hon inte så ont vilket är skönt för men hon har varit stingslig och det märkts att nått varit fel. Nu blir det pencilin som hon slukar vilket är toppen och kommer precis sluta med den när det är dags för dagis igen, ibland är det tajming.

Efter en lugn nyårsafton som vi firade själva för Anna och Tomas lilla tjej Juna blev oxå sjuk så de kunde tyvärr inte komma över, så somnade vi innan 12-slaget. Jag sov så hårt att jag inte hörde en ända smällare och inte heller att hundarna skällde till vilket är jätte ovanligt men det är klart, hårt tempo gör sitt med min arma kropp och knopp *ler*

Så till nått roligare NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER! Vaknade upp på nyårsdagen med en envis huvudvärk men det satte inte stopp på mig. Vi åt frukost med tändaljus iofs inget speciellt med det för det göra vi nästan varje morgon, plockade lite hemma för att sen åka iväg och träna lydnad med Gunde. Körde igenom delar av elitlydnaden och nu börjar jag få någe kläm på dem och känner mig lite bekväm. Är jätte nöjd med hur Gunde jobbar, alla koner har jag redan ställt ut innan jag plockar ur han ur bilen, vi går alltid en uppvärmade rastrunda först sen kör vi på. Tränade även framåtsändande, skall, stegen och tungen, måste hålla elitbrukset igång till våren. Stadgeträning i sittande och platsliggning slipades det på, kan säga att Gunde har svårt att sitta helt still med frambenen vid störning men trägen vinner heter det och vi fick till det mycket bra till slut.

På vägen hem handlade jag lite smått och gott till hemmet samt kvällsmat. Väl hemma kände jag mig trött (jag har skrivit rätt *asg*) La mig på soffan och vilade, ja vilade och vilade, Jennifer skulle promt ha min uppmärksamhet och Gunde skulle helst ligga på mig i soffan, ska infoga en senare en bild som Stefan tog. När batterierna var laddade så kom fixar känslan fram, plockade och sorterade, det blev så fint så. Stefan badade Jennifer undertiden och hon är inte klok så som hon hoppar och vattnet skvätter och hon skrattar så gott TILLS det är dags för tvätt av håret. Stefan har en ängels tålamod vilket gör att det går riktigt bra ändå.

När Jennifer var nattad så svabbade jag golven, hur kan de bli så smutsiga, vattnet var helt grått, usch! Nu gjorde vi kväll och åt varsin toast med kräftröra på och efter det blev det ost och kex med mousserande vin MUMS. I säng kom vi tidigt eftersom det idag måndag är en jobb dag för mig och jag behöver mina ca 8 timmars sömn.

Vad gör jag då imorse? Jo vaknar helt av mig själv och inte av "MAMMA", smög upp ur sängen och klädde på mig och tog med Gunde på en raskpromenad i det fina vädret, tänk att det är ljust ute redan vid 8 nu HÄRLIGT och det blir bara ljusare och ljusare UNDERBART. När jag kom hem var frukosten framdukad och ägget lagom kokt, Stefan är en pärla *LOVE*. Jennifer var inte lika nöjd för att hon inte fick hjälpa till med dukningen men Stefan hade en reservplan och sparat några saker som hon stolt fick ställa fram på bordet.

Dagens citat har jag valt med tanke på relationer och en påminnelse till en själv skadar aldrig:

"All eld slocknar, om man inte håller den vid liv" Okänd

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0